pátek 7. srpna 2015

Dokonalé máslové sušenky

Miluju máslové sušenky - křehké, jemné, rozplývavé a voňavé po másle. Bohužel to, co se prodává jako máslové sušenky, má k mému ideálu dost daleko. Snad ještě drahé anglické sušenky z Marks&Spencer a pod. Ale když vidím cenu, přechází mě chuť...
Konečně jsem ale narazila na recept, který splňuje všechno, co od sušenek chci. A dokonalé věci si nezaslouží tajit, takže tady je :)







Máslové sušenky


Na těsto je třeba 275 g hladké mouky, 200 g velmi mírně povoleného másla (vybírejte opravdu dobré), 60 g moučkového cukru, sáček vanilkového cukru (ideálně ne vanilinový, ale opravdu vanilkový). Já mám v ledničce stále vanilkový extrakt (prázdné lusky namočené ve vodce nebo karibském rumu), takže dávám lžíci extraktu a přidám trošku mouky navíc.


Klíčová je pro přípravu sušenek rychlost. těsto je třeba zpracovat co nejrychleji, aby máslo úplně nezměklo. Pokud máte možnost, dělejte ho v robotu. Já používám hnětací příslušenství k tyčovému mixéru.

Máslo vyndám z ledničky a potřebné množství nakrájím na plátky. Odvážím mouku a cukr a jdu na těsto. To je akorát čas, který máslu stačí, aby trošku povolilo. Všechno nasypu do hnětače a udělám těsto. Pokud se nechce propojit, přidám lžičku vody. Jestli robot ani jiného pomocníka nemáte, zpracovávejte těsto co nejrychleji ručně (vařečku to nejde, musí se fakt rukama).

Do těsta je možné přidat jemně nastrouhanou citronovou kůru (nebo limetkovou, pomerančovou... co se podaří sehnat v bio kvalitě) nebo skořici, kakao...

Z hotového těsta vyválím válečky silné cca 5 cm, zabalím do folie a dám odpočinout do ledničky aspoň na 2 hodiny. Potom z těsta krájím plátky silné odhadem 5-7 mm. Na plechu je ještě mírně smáčknu vidličkou. Můžete použít razítka na sušenky, cedník... Sušenky budou hezky ozdobené. Na závěr je ještě trochu posypu krystalovým cukrem na ozdobu.
Peču asi 10 minut na 180°C.

Hotové sušenky je třeba skladovat v uzavřené dóze, aby nezvlhly. Můžete je slepovat rybízovou zavařeninou, polévat čokoládou... ale já je nejraději jen tak :)




18 komentářů:

  1. .. a pak uz jenom zvednout telefon, zavolat svagrickovi at prijde na kavicku a muzes se pochvalit za dobrou praci :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jitu, maslove sušenky miluju, takže rozhodne vyzkouším @

    OdpovědětVymazat
  3. Vyzkoušeno a jsou to jedny z nejlepších máslových sušenek, které jsem jedla

    OdpovědětVymazat
  4. Sušenky vypadají moc dobře. O víkendu bych je mohla zkusit :-) . Suroviny na ně doma mám, tak snad se mi sušenky podaří. Také při pečení používám hnětač . Bez hnětače bych se už do ničeho nepustila, protože dost usnadní práci a těsto pořádně promíchá. Obzvlášť u těchto sušenek si myslím, že to bude dost potřeba :-) .

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.