čtvrtek 27. srpna 2015

#58 Vyjádřete podporu českému medu - Sirup z medu a cibule

Blížíme se ke konci prázdnin i Velké letní výzvy s Florentýnou. Na dnešek nám připadl úkol vyjádřit libovolným způsobem podporu českému medu. A jelikož jsem nastydlá, je to jasné, udělám si cibuli v medu.
Začíná to být tradice - jak se rtuť teploměru začne blížit třicítce, lehnu s virózou. Asi mi tím tělo chce dát najevo, že je připraveno ke stěhování někam k polárnímu kruhu :D Někdo dělá cibuli jen s cukrem, ale proč se dobrovolně připravit o všechny cenné látky v medu? Hnusné je to tak jak tak, tak ať je to aspoň ještě léčivější :)
Med máme v posledních letech od některého ze známých včelařů (vždycky se najde někdo, kdo nějakého zná), ale málokdy nám tyhle zásoby stačí. V zimě likvidujeme med rychlostí kilo za týden a někdy i víc. Ale chuť domácího medu je s tím kupovaným nesrovnatelná a kvalita taky. Navíc mi dělá radost podporovat místní živnostníky a hlavně včely v krajině. Je jich čím dál míň a jestli to tak bude pokračovat bude to vážně problém...
Večer si dám první lžíci sirupu a s mužem pohovoříme po cimrmanovsku na téma "Med - vyzdvihněte přednosti českého".



1 komentář:

  1. Já si nemůžu pomoci, ale mě cibule v medu chutná. Fakt hodně. A moje dvouleté mládě, když bylo nemocné, tak si také nestěžovalo a pravidelně tu šťávu pilo po panácích :) .... Jinak u nás med taky vždy frčel v zimě, ale tentokráte dělám každý del citronádu (doporučuji mixovat citron s vodou a medem v mixéru, krásně rozmixuje a je to dobrota) a ledový rooibos oboje s medem a zásoby se ztenčují :) Alena

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.