pondělí 18. března 2013

Nosící bunda - detaily a postup šití

Poté, co jsem se rozhodla ušít si nosící bundu, strávila jsem spousty času brouzdáním po internetu, abych našla nějaký návod, jak na to. Bohužel jediné, co jsem našla, bylo jak předělat obyčejnou budu na nosící (rozstřihnout záda a vsadit 1 až 3 zipy na vložení vsadky). To mě příliš neuspokojilo. Ostatně ani volně stažitelnými střihy na bundy internet zrovna neoplývá. Sem tam je nějaký placený, ale nic, co by mě nadchlo. Vydala jsem se tedy vlastní cestou a metodou pokus - omyl jsem bundu spáchala po svém. A protože by se moje postřehy třeba mohly někomu hodit, vznikl tenhle dlouhatánský článek o tom, jak ušít nosící bundu.
Předem se červenám, protože je to první bunda, kterou jsem kdy ušila, a hned se pouštím do chytrých rad. Ale mně by bylo pomohlo i málo. Takže pokud víte lepší způsob, jak si se šitím poradit, neváhejte se o něj podělit :) A nekamenujte mě, prosím :)


Upozornění - postup i fotografie jsou určeny výhradně k osobní, nekomerčnímu užití!


Postup šití

Jako základ jsem použila střih Philippa z Farbenmixu v největší velikosti. Líbí se i raglánový rukáv a střih je určený na softshellovou bundu. Nicméně z původního střihu zůstaly jen hrubé obrysy, hodně jsem toho upravila a změnila.

  1. Ušila jsem prototyp z deky Irma za 29,- z IKEA - se střihem jsem nikdy nešila, nevěděla, jsem, zda bude sedět, a potřebovala jsem vychytat umístění otvoru na zádech (jinak vysoko vyhovuje pro nošení v šátku, jinak pro ergonomická nosítka)
  2. Upravila jsem tvar kapuce (aby měla kšiltík a překrývající se chlopně u brady), vytvořila střih na límec (střihla jsem podle dolní linie kapuce a zakládala přímo na krku tak dlouho, až se mi to líbilo - aby se směrem nahoru nerozšiřoval a neplandal), odhadla změnu tvarů jednotlivých částí předního dílu, aby lépe seděl přes prsa (původní střih je dětský), zkrátila jsem délku bundy přesně podle zipu, upravila tvar spodního lemu bundy dokulata, rozšířila rukávy a vyladila otvor na zádech za vydatné asistence nošence :)
  3. Nastříhala jsem jednotlivé díly na ostro ze softshellu - upravené tvary, přidala jsem zkracovadla na rukávy, podsádku spodního lemu bundy, kapuce a límce, vynechala jsem podsádku zipu a kapsy jsem střihla z fleecu a jinak tvarované (detaily později). Střihala jsem tak, aby soft pružil do stran, i když někdo na to kašle a střihá, jak mu to přijde.
  4. Střih na jednotlivé části zádového dílu vychází ze základního střihu. Horní část překrývá spodní chlopně asi o 3 cm. Horní část musí být navíc ještě aspoň o 2 cm delší kvůli založení. Je tedy třeba pečlivě počítat, aby překrytí bylo dostatečné a do bundy nefoukalo. Mně se to nepovedlo, boční chlopně jsem střihla kratší, takže mi to vyšlo jen tak tak.

Nejběžnější způsob řešení zad je pomocí chlopně, která kryje otvor zhora a díly se nepřekrývají. Mají to tak třeba bundy od Vyrobeno tlapkama. Je to praktické, ale nelíbí se mi to. Víc se mi líbilo řešení, které jsem viděla na bundách Angle wings.

Přední díl bundy

Šila jsem přesně podle návodu ke střihu Philippa.

  1. Obentlovala jsem všechny díly na overlocku (není to nutné, softshell se netřepí), vsadila zipy a kapsy, sešila díly na rovnostehu a prošila po líci.
  2. Kapsy jsem ušila z fleecu (báječně to hřeje ruce :), mají slzovitý tvar. Na závěr jsem je ještě ručně přišila k zipu, aby se nehrnuly a nedělaly boule na břiše.
  3. Prošívání můžete udělat dvěma způsoby - buď šev zevnitř rozevřete a prošijete po líci po obou stranách, nebo budete prošívat jen z jedné strany. To je rychlejší způsob, protože můžete šít rovnou na overlocku a máte tak sešití i obentlování v jednom kroku. Švy jsou ale tužší a méně poddajné a v místě, kde se setkají švy více dílů, to dělá neplechu.
  4. Zip jsem zatím nevsazovala, dojde na něj později.




Zadní díl bundy s otvorem na nošení


  1. Všechny části jsem obentlovala na overlocku. Sešila jsem k sobě šedou a růžovou část na rovnostehu a prošila po líci.
  2. Vsadila jsem zip - je třeba velmi pečlivě špendlit, jinak se softshell při šití vytáhne a ve výsledku je nepěkně zvlněný. Našívala jsem zipovou patkou, prošívání z líce už jsem dělala klasickou.
  3. Protože jsem neměla potřebnou délku zipu, jednoduše jsem ho nahoře zahnula do pravého úhlu a našila tak. Zip jsem zevnitř nijak nezačišťovala, i když by to bylo lepší. Co oči nevidí, srdce nebolí :-)

    Tady pozor, lepší by bylo zip vsazovat později - upozorním na to v další části postupu. Na to jsem přišla ale až při šití vsadky. Příště už budu chytřejší :-)

  4. Vrchní část chlopní, která bude při nošení koukat ven a nebude přišitá k vrchnímu dílu, jsem oblemovala lemovací gumičkou a v ruce zapošila. Zip jsem zapnula.
  5. Rozměřila jsem překrytí horní a spodní části zad. Měly by se překrývat o 2-3 cm. Horní část by měla být založená aspoň o 2 cm. Ideální je, když to vyjde stejně :-) Vodorovný otvor mám široký 26 cm a je to tak akorát, nicméně širší by nevadil.
  6. Sešila jsem k sobě horní a spodní část zad, způsob prošití je snad dobře patrný z fotky. Místo, kde se rozevírá otvor zad, je nejnamáhanější na celé bundě. Vůbec by nevadilo celý křížek zespodu podložit obdélníčkem softu navíc.
  7. Nacvakala jsem patentky na zapínání otvoru a na vepnutí fleecové zateplovací vložky (bude vidět později).


Rukávy

  1. Obentlovala jsem oba rukávy a našila očka suchého zipu (očková část je asi 2x delší než háčková).
  2. Na dva díly zkracovadel jsem našila háčky suchého zipu, sešila jsem dva a dva díly k sobě, protočila a prošila po líci.
  3. Rukávy jsem podle návodu všila mezi přední a zadní díl bundy, pomocí suchých zipů nalepila zkracovadla, sešpendlila a sešila na jeden zátah rukáv i boky bundy. Do jednoho z boků jsem vožila kousek stužky jako ozdůbku.
  4. Rukávy jsem založila a prošila 2x kolem dokola dvojitou nití, aby bylo prošití kontrastní. Dělám to tak, že na kolík, na který se navléká cívka s nití, navléknu ještě spodní cívku s navinutou druhou nití a obě nitě společně navléknu do jehly. Používám to všude tam, kde chci dosáhnout kontrastnějšího prošívání, hlavně při šití aplikací.



Límec a zip

  1. Základní díl pro límec jsem střihla z růžového softu, vnitřní jsem ale chtěla fleecovou. Vnitřní vrstva je proto ze 2 částí - úplně nahoře je úzký proužek šedého lícem navrch (bude se čistit snáz než fleece), širší pruh je z růžového fleecem navrch. Límec díky tomu nestudí a přitom se dobře čistí.
  2. Sešila jsem k sobě obě části vnitřku límce. Do vnější vrstvy jsem narazila průchodky na gumičku (používám kleště Prym Vario Plus), odměřila gumičku, provlékla ji i s brzdičkou a konce našila zevnitř na šedý proužek límce, úplně po stranách. Ve výsledku gumička nikde nečouhá, je vidět jen 1 malý švík zevnitř límce a gumička dobře drží. Aby se určitě nevyvlékla, její konec před přišitím zahnu asi o 2 cm zpět, prošiju celou vzniklou smyčku a přebytečnou část odstřihnu. Na pohmat nic netlačí, zvenčí není nikde nic vidět... Ideální řešení pro ty, kdo nemají rádi plandající konce gumiček :-)
  3. Připravený límec jsem přišila k bundě - zatím jen vnější růžovou část rovnostehem lícem k líci. Takže nesešitý límec zatím plandá.
  4. Podle návodu jsem si připravila ochranu brady a našpendlila ji k límci tak, aby k růžové části přiléhal asi 1,5 cm a zbytek přiléhal k vnitřní části límce. Špendlila jsme nezačištěnými hranami límce a ochrany brady k sobě.
  5. Vsadila jsem zip (pečlivě našpendlit, sešít zipovou patkou a prošít po líci obyčejnou). Nesešitý límec jsem v horní část zipu jsem otočila lícem k líci a vložila dovnitř zip tak, aby zoubky koukaly směrem dovnitř od nezačištěných hran. Po prošití jsem límec otočila, zip prošila po líci a tím začistila i límec. Hezky všechno v jednom kroku.

    Tady pozor, 
    lepší by bylo zip vsazovat později - upozorním na to v další části postupu. Na to jsem přišla ale až při šití vsadky. Příště už budu chytřejší :-)
  6. Límec jsem prošila cca 1,5 cm od horního okraje (podél okraje šedého proužku), gumička je schovaná ve vzniklém tunýlku.
  7. Na overlocku jsem sešila vnitřní a vnější část límce. Nešlo to úplně od kraje ke kraji, ale to v daném případě nevadí. Doprostřed jsem vložila poutko na zavěšení - tuto část bylo třeba sešít na rovnostehu, overlock by poutko uřízl :) Celý šev jsem ještě jednou prošila po líci - zvenčí to vypadá pěkně a zevnitř začištěný šev netrčí.


Spodní lem bundy

  1. Ustřihla jsem podsádku přesně podle tvaru spodního lemu bundy (šířka je asi 3 cm, každá podsádka je ze 2 částí - stříhala jsem ze zbytků), obentlovala část, která nebude sešitá s lemem, doprostřed narazila průchodky na gumičku, protáhla gumičku i s brzdičkou, na konce podsádky našila konce gumiček, podsádku přišila k bundě asi 3 mm od okraje a podél okraje podsádky. Gumička je schovaná ve vzniklém tunýlku.
  2. Protože zipy už byly vsazené a prošité z líce, nemohla jsem je zevnitř hezky začistit podsádkou. Ta je tedy na koncích u zipu jen volně přichycená a nezačištěná. Na funkci to nemá vliv, ale vypadá to blbě. A tady právě nastala ta chyba se zipem - měla jsem ho vsadit až po našití podsádky.

Kdy a jak jsem měla vsazovat zip?

  1. U zadního i předního dílu jsem měla šít stejně až do momentu vsazení zipu. tam jsem měla práci přerušit, pokračovat dalšími díly podle postupu, připravit si podsádky dolního lemu a límec a teprve pak všívat zip. 
  2. U dolního lemu je vsazení jednoduché - podsádka se složí lícem k líci, zip se vsune mezi obě vrstvy zoubky dovnitř a přišije. Poté se lem protočí, celý zip se ještě jednou prošije po líci a tím je zároveň hezky začištěný i spodek zipu.
  3. Postup u límce je úplně stejný, popsala jsem ho výše.
  4. Teprve pak jsem měla dokončit límec.
Na fotce je vidět začištěný konec zipu. Je to hodně vrstev softu a vodoodpudivý zip je taky tuhý, takže s prošitím měl stroj hodně co dělat :-(


Kapuce

  1. Zkracovací chlopeň na kapuci jsem připravila podle návodu, všechny díly jsem obentlovala na overlocku, sešila k sobě a prošila po líci. Narazila jsem průchodky na gumičky.
  2. Podsádku jsem obentlovala jen ze strany, která nebude sešitá s lemem kapuce. Sešila jsem k sobě podsádku a kapuci, provlékla gumičku  s brzdičkami a našila gumičku na podsádku. Kapuci jsem prošila po líci cca 3 mm od okraje.
  3. Celou podsádku jsem našpendlila ke kapuci a mizejícím fixem načrtla linku v záhybu prošití, aby to vypadalo ve výsledku dobře, prošila jsem kolem dokola. V místě kšiltíku jsem prošila kapuci ještě jednou, aby byla gumička schovaná v tunýlku.
  4. Nacvakala jsem patentky na kapuci a na límec a zapínací patentky dopředu k bradě.



Nosící vsadka

  1. Má rozměry cca 40 x 55 cm (šířka by stačila i 30 cm, víšku jsem udělala podle délky zipu na zádech),  gumičku nahoře, dole a pod zadečkem - tj. cca 15 cm odspodu.
  2. Ustřihla jsem podsádky horního a dolního lemu (stačilo by ale jen založit, což mi nedošlo) a proužek pod třetí gumičku. Všechny jsem obentlovala na overlocku.
  3. Narazila jsem průchodky do podsádky spodního lemu a proužku pod třetí gumičku a doprostřed horní části vsadky. Brzdička na dolním lemu a pod zadečkem jsou umístěné zevnitř vsadky, brzdička nahoře je zvenčí.
  4. Nacvakala jsem patentky, na které bude možné připnout fleecovou vsadku z mikiny jako zateplení zad.
  5. Provlékla jsem gumičky i s brzdičkami a našila konce gumiček na podsádky.
  6. Našila jsem proužek pod zadeček a podsádky horního a spodního lemu.
  7. Vsadila jsem zipy - podsádky se složí k vsadce lícem k líci, zip se vloží mezi obě látky zoubky dovnitř, pečlivě našpendlí, přišije pomocí zipové patky, protočí a prošije ještě jednou po líci. Zip je tak nahoře i dole hezky začištěný. 
  8. Protože jsem neměla vhodnou délku zipu, jednoduše jsem ho nahoře zahnula do pravého úhlu, prošila skrz a přebytečnou část odstřihla. Konec zipu je schovaný pod podsádkou.
  9. Přišila jsem podsádky cca 3 mm od kraje vsadky a podél okrajů, gumičky jsou schované ve vzniklých tunýlcích.
  10. V praxi se ukázalo, že by bylo lepší, kdyby měl vsadka i límec střižený dokulata - jakoby půl elipsu vysokou cca 7 - 10 cm.
  11. Časem ještě hodlám ušít kapucku pro zajištění hlavy spícího dítěte, ale už nebyl čas a energie. Je na seznamu restů.



Fleecové zateplení

  1. Už dříve jsem šila teplou fleecovou vsadku do mikiny. Na tu jsem teď nacvakala patentky, pomocí kterých je možné připnout ji na softshellovou vsadku do nosící bundy a zateplit tak záda nošence. 
  2. Jsou 2 způsoby připnutí - buď jen na vsadku (pokud není moc stažená) nebo víc do šířky pomocí patentků na otvíracích chlopních zad (když je vsadka hodně stažená). V tom případě je dole přicvaknutá jen na krajních patentkách vsadky a okraje fleecové vložky jsou volné.
  3. Jelikož je softová vsadka je jen ke krku a fleecová vsadka naopak celkem vysoká, slouží přečnívající fleece zároveň jako zateplovací límec :)



  

Dokončení bundy

  1. Všechny zipy a gumičky kolem brzdiček jsem opatřila stužkami z Farbemnixu. Ty je třeba na ustřižených okrajích vždycky zatavit nad svíčkou, aby se nevytřepily. Bunda je trochu rozveselená a zároveň je to praktické - taháčky zipů a gumičky lze snáz uchopit v rukavicích.
  2. BUnda má konečně už i reflexní nažehlovačky - koukněte tady :)

A ještě několik postřehů z praxe

  • Tři stahovačky na nosící vsadce se výborně osvědčily, silueta těla je štíhlejší a nevypadáme s Vojtou tolik jako v pytli.
  • Fleecové zateplení se mi taky moc líbí. Na zádech totiž Vojtík má už jen tu jednu vrstvu softu, takže v chladném počasí by musel být víc oblečený a bříško by se mu potilo. Takhle je možné záda dodatečně zateplit. 
  • Vsadce zatím chybí kapucka. Nechtěla jsem ji mít napevno, protože ji často nevyužiju a nemám ráda, když kapucka všude plandá a překáží. Ale na šití už jsem neměla čas. Mám v plánu cosi jako kapucku u manduky - lichoběžník, na 3 stranách bude do gumičky, čtvrtá strana se připne patentky k vsadce. A v protilehlých rozích budou popruhy, které bude možné přilnout na ramena bundy. Dítě tak bude chráněné před deštěm nebo sněhem a hlavička bude podepřená, když bude chtít spát.
  • Stahování límce nebylo nutné - tvar jsem odhadla dobře, takže límec je úplně akorát. Ale vypadá to hezky :)
  • Průchodky jsem pro jistotu podkládala další vrstvou softu, aby se nevytrhly. Měla jsem jen obyčejné bez podložek. U průchodek s podložkami by to asi nebylo nutné.

25 komentářů:

  1. Děkuji moc moc moc. Budu si určitě ušiji, až to bude aktuální.

    OdpovědětVymazat
  2. Jíťo díky za návod. Naživo ta bunda vypadá úžasně. A takhle bych to teda neušila, do posledního detailu propracované, ale to my víme, že umíš šít...

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherná bunda a bezva článek!

    OdpovědětVymazat
  4. Jitu, bunda je krásná a vůbec by mě netrápila ta později přišitá podsádka - laik to nepozná. Odborníků tolik nepotkáš a dovnitř se ti koukat nebudou! Díky moc za parádní návod, muselo to dát spousty práce, budu se sem často vracet.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásně ušité... kde jste se naučila tak šít? Nikdy nikdy bych to nezvládla, ani kdybych šila sto let.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem samouk, učím se za pochodu :) Začala jsem před rokem a půl. Takže žádná věda v tom není :D

      Vymazat
  6. Jitu, opravdu nádhera. Fotky a popis je úžasný. Fakt smekám...

    OdpovědětVymazat
  7. Tak asi někomu je opravdu shůry dáno :). Já šiju už dlouho (teda je fakt, že ne moc často), a mám to pořád kostrbaté :).

    OdpovědětVymazat
  8. téda, ta je parádní. a ještě popsaný postup! smekám!

    OdpovědětVymazat
  9. Opravdu moc povedená práce! Pořád se chystám k ušití softshellové bundy/kabátku, až jsem znovu otěhotněla a říkám si, že to rovnou spojím i s nosící bundou. Jediné u čeho stále váhám je, jak střihnout otvor pro hlavu na zádech. Mohla by jste mi prosím napsat - přeměřit na Vaší bundě vzdálenost otvoru pro hlavu od límce, od podpaží a od okraje bundy včetně délky bočního švu od okraje bundy po podpaži, plus jakou výšku postavy máte. Hodně by mi to pomohlo, abych se lépe mohla chytnout nějakého rozměru, jak to u sebe upravit a šít rovnou naostro ze softshellu. moc děkuju, Jana

    OdpovědětVymazat
  10. Jitu, jste opravdu šikovná, mohla byste mi prosím napsat, kde jste kupovala materiál? látky a ty hezké stužky? díky moc :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za pochvalu :) Sofsthell jemožné koupit v mnoha e-shopech, batani.cz, gabinka.cz, unuodesign.cz nebo bibu.cz... Je jich opravdu hodně. Nabízené softy se ale liší parametr voděodolnosti a prodyšnosti, nejlevnější bývají sice dostatečně nepromokavé, ale málo prodyšné, a oblečení by bylo dost potivé. Můj nejoblíbenější je s parametry 5/10 (menší voděodolnost, ale vysoká prodyšnost) z bibu.cz a na dětské kalhoty 10/5 z batani.cz. Na bundě je mám nakombinované, kvůli barvám ;)
      Stužky jsou z farbenmix.de, ale dají se koupit i u stoklasy, na fleru, mimibazaru a různě po e-shopech (pogooglujte tkané stuhy nebo vzorovky)

      Vymazat
    2. super, díky a můžu se ještě zeptat na kolik vás cca vyšla celá bunda?

      Vymazat
    3. Těžko říct, už si nepamatuju cenu galanterie - spotřeba byla cca 1,5 - 1,75m softu (měla jsem metr a metr, šedé mi kus zbyl, tak na dětské kalhoty. Ale je třeba mít ty 2m kvůli délce rukávů), 3x voděodolné zipy 60cm, 2 zipy na kapsy, 8 brzdiček, balíček průchodek, nějaký suchý zip a patentky, 2-3m kulaté pruženky, reflexní nažehlovačky, metr stužky. Střelím od boku 750-1000,- a někde v tom rozpětí to bude. Ale já nakupuju vždycky hodně galanterie naráz kvůli poštovnému a pak už jen beru ze zásob, takže cenu jednotlivých kusů nedokážu přesně spočítat :-/ Každopádně se to hodně vyplatilo oproti koupi nové, + mi výborně sedí, + je podle mých představ, + se dmu pýchou pokaždé,když mi ji někdo chválí - to je nevyčíslitelné ;)
      Akorát vsadku už bych teď šila jinak. Prototyp už je v akci, ale není nafocený. Až časem...

      Vymazat
  11. Úžasné, fakt jste třída :-) Máte moc šikovné ručičky :-)
    ...chtěla jsem se dostat na tu stránku z které jste měla základ střihu, ale německy neumím ani A ani B... takže jsem opět namydlená :-( bez základního střihu bundy nemůžu ani začít :-( Zdravím a přeju spoustu úspěchů. Alena.

    OdpovědětVymazat
  12. Super. mám jednu tatínkovu bundu, tak ji asi zkusím přešít. Asi půjde ta vsadka dát i dopředu, jen tam bude víc choulostivější zip.....jen bych se ráda zeptala, jestli nemáte nějaký střih......Díky majlejdy ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na bundu ne, ale zmíněný střih z Farbenmixu je možné koupit. Na vsadku střih není potřeba, pokud Vám stačí obdélníková. Případně ji můžete nahoře prodlouužit a vytvarovat jako kapuci. Nějaké střihy na vsadky se ale potulují různě po webu, chce to pogooglovat.

      Vymazat
  13. Zdravím všechny švadlenky. Předně děkuji Jitce za krásný návod a velikou inspiraci. Po pokusech s několika střihy musím všem doporučit využití nějakých profi střihů - např. zmíněný Farbenmix - nejsou až tak drahé a opravdu sedí.
    Byla jsem překvapená, jak dobře se ze softshellu šije. Ano, chce to jen odvahu, vrazit do toho nůžky.
    Proto také důrazně varuji všechny před střihovou službou "střihy OTYLKA" provozovanou na několika webech. Jejich "střih na míru" neodpovídal ilustračnímu nákresu (záměna raglánového rukávu za normální vsazený), navíc rukáv byl naprosto neforemně široký a ani rukávová hlavice neseděla do "vesty". Jedním slovem katastrofa. Ani po reklamaci nově dodaný střih nebyl použitelný - stále problém s nesedícím rukávem. Naštěstí jsem použila starou mikinu na zkušební střih. Na další pokusy jsem neměla nervy. Navíc mi paní majitelka zaslala fotografie cizích výrobků bez vědomí autorů - to už mě dorazilo. Beru to jako životní poučení.
    Petra

    OdpovědětVymazat
  14. Vau, tééda, koukám a ráda bych také našla odvahu k takovému šití, jsem bohužel zatím začátečník.. na kolik vyjde materiál? Ccca?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zas tak složité to nebylo, ale stejně se k dalšímu pokusu odhodlávám už několik let :D
      Myslím, že mi tehdy materiál vyšel na cca 800-900,- ale už si to přesně nepamatuju. Záleží na mnoha faktorech - cena metráže (spotřebovala jsem asi 1,5m softu), cena zipů (nepromokavé YKK stojí několikanásobně víc než základní z galanterie), průchodek, gumiček, reflexky můžou taky vyjít i na víc než stovku... Takže můžete ušít bundu za pětistovku i za patnáct set. Nicméně pořád se to vyplatí oproti nákupu celé bundy. Opravdu kvalitní a dobře ušité nosící bundy nejsou za hubičku :)

      Vymazat
  15. Dobrý večer. Je to moc pěkně napsaný článek, ostatně jako vždy. :-)
    Máme na FB regionální skupinku nosících maminek, mohla bych tam prosím sdílet Váš článek?
    Děkuji, Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju za pochvalu :) Článek určitě sdílejte po libosti, proto tu je ;)

      Vymazat
  16. Ahoj, moc děkuji za návod - moc bych nám chtěla ušít nosící bundu nebo mikinu. A tahle Vaše je krásná :-) Jen mi bohužel nefunguje odkaz na střih, nemáte někde stažený třeba? Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, je to placený střih, který jsem si kdysi kupovala. Nebyl úplně levný (jako všechny střihy z Farbenmixu), ale je dobrý. Pokud už není k dispozici, koukněte na ostatní jejich střihy na mikiny a bundy, nebo můžete kouknout na dámské Ottobre třeba na pattistudio.cz. Podle návodu se dá upravit víceméně kterýkoli střih.

      Vymazat
    2. Moc děkuji za doporučení. Podívám se. Hezký večer

      Vymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.