neděle 2. srpna 2015

#33 Drožďová výzva - Pórková polévka s drožďovými knedlíčky

Dnešní úkol Velké letní výzvy s Florentýnou byl obzvláště vypečený. Ani ne tak proto, co bylo za úkol (použít čerstvé droždí), jako spíš že mi, na rozdíl od včerejšího úkolu ani trochu nevyšel do mých kuchařských plánů. V neděli jsme totiž celé dopoledne ve sboru a oběd řešíme nějakou rychlovkou doma nebo venku, případně už mám uvařeno dopředu. A na večeři jsme si chtěli dát něco ze zásob, kterých máme teď zrovna plnou ledničku. Koláč jsem pekla v pátek a chleba máme půl bochníku.

Od taťky jsem dostala 10 deka váženého droždí. Pokud má někdo rád čerstvé droždí, tak vážené od pekaře je nejlepší. Dostala jsem ho, ať se konečně naučím drožďové knedlíčky nebo pomazánku. Tu já ale nerada. Tak jsem se pustila do těch knedlíčků a slepičí polévka, kterou jsem chtěla dát dnes k večeři, vydrží v ledničce o den dýl.





Pórková polévka s drožďovými knedlíčky


Na polévku používám pórek, mrkev a petržel v množství, které zrovna mám. Ideální poměr je na 1 pórek 1 mrkev a 1/2 petržele. Nakrájenou zeleninu (kořenovou někdy místo krájení strouhám nahrubo) orestuju na másle, až mrkev pustí oranžovou barvu a všechno je změklé. Pak zaliju vodou, přivedu k varu, osolím, přidám trochu tymiánu a případně další polévkové bylinky (krom tymiánu ještě ráda používám libeček, přímo na talíř pak zelenou petržel a pažitku). Ráda používám taky sušenou a rozemletou polévkovou zeleninu (je to směs kořenové zeleniny, pórku a polévkových bylinek, kterou suší moje babička a já si to pak melu a používám místo vegety).

Na knedlíčky je třeba 50 g droždí, lžíce másla, 1 vejce, špetka soli, troška majoránky a pepře a strouhanka. To je množství na 4 - 6 porcí polévky.
Do rozehřátého másla rozdrobím droždí a míchám, až se droždí rozpustí na kašičku. Nechám trochu vychladnout, přidám vejce a koření, osolím a rozmíchám těstíčko. To zahustím strouhankou. Pokud mají být knedlíčky, je třeba poměrně husté těsto, aby knedlíčky držely tvar. Matlám je mokrýma rukama, pak se nelepí. Já používám síto na halušky, takže těsto dělám trochu řidší.

3 komentáře:

  1. Zajímala by mě ta vegeta doma vyrobená. Můžu poprosit co a v jakém poměru tam patří.
    Jinak droždové knedlíčky anípomazánku nerada. To bych raději něco upekla. 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně, neruším :) Babička sušila, co zrovna měli v akci nebo vyrostlo na zahrádce. Takže tak nějak od oka, jako se vším :)

      Vymazat
  2. Ahoj Jitu!
    Konecne som ta tu našla. Teraz si pozerám spätne, ako sa ti dari plniť výzvu.

    Toro vyzerá zaujíma vo. Mozno by som sa tiež mala naučiť drožďové halušky. To roztopené maslo má byť horúce, alebo potrebujeme kvasnice živé, aby este halušky narástli?

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.