neděle 9. srpna 2015

#39 Jídlo z filmu - Ztracené vejce

Další povedený úkol si vymyslela Florentýna, tentokrát opravdová výzva Začátkem prázdnin jsme dostali za úkol podívat se na nějaký film o jídle. A dnes připravit nějaké jídlo z toho filmu. Z toho a z žádného jiného.
Já se koukala na Julie a Julia, takže jsem měla opravdu pestrý výběr. Klasický recept z tohohle filmu, hovězí po burgundsku jsem ale rovnou zavrhla. Jednak nejsem zrovna masomil a hlavně v tomhle vedru na maso nemám ani pomyšlení. A vařit něco, na co nemáme nikdo chuť, to ne. Mnohem větší chuť jsem dostala na bavorský malinový krém. Už od pohledu to musí být dobrota. Ale pustila jsem se do zdravotní diety a mám zakázáno krom jiného mléko a cukr. takže zase nic. Hned v začátku diety se tak mučit, že budu chystat krém, který nebudu jíst, takový masochista nejsem.
Nakonec jsem se rozhodla pro ztracená vejce. Kdysi jsem je zkoušela, ale upřímně už netuším, s jakým výsledkem. Od té doby jsem je už nikdy nedělala. Takže míchaný salát s vejcem. Byla to sranda a bylo to výborné. A dokonce i ta vejce se celkem dařila.


Tohle vejce není zdaleka nejhezčí, ale ostatní fotky se vůbec nepodařily. Tak mi musíte věřit :)


Ztracené vejce


Do širokého hrnce dám vodu s troškou octa a přivedu téměř k varu. Ale ne úplně. Vejce vyklepnu do sběračky. Vařečkou roztočím vodu v hrnci, aby se udělal vír. Doprostřed toho víru ponořím naběračku s vejcem a až když je téměř ponořená, vejce opatrně vyliju. Vařečkou znovu trochu roztočím vodu. Když se tam vejce neprskne z výšky, ale hodně opatrně se jen překlopí z naběračky do vody, neroztáhne se bílek, ale hezky se zatočí kolem žloutku. Vařím cca 3 minuty, vylovím a nechám ochladit v kastrůlku s vlažnou vodou.


1 komentář:

  1. Tyhle vajíčka miluju, vyzkoušela jsem je už tolikrát, ale moc se mě nevedou. Na dovolené v rumunsku nám je paní připtavovala každý den ke snídani a jejích kvalit tedy nedosahuji.😀

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.