pondělí 3. srpna 2015

#34 Sendvičová novinka - Domácí tortilla s lososem a jogurtovým dresinkem

Další vypečený úkol Velké letní výzvy s Florentýnou - vymyslet nebo najít nový druh sendviče a vyzkoušet ho. Obložené chleby, tousty a sendviče všeho druhu míváme často, takže co mě lákalo, jsem už asi vyzkoušela. V repertoáru mi chybí panini a všechny druhy zapečených baget, které jinak mám moc ráda, protože zatím není v čem zapékat. Kontaktní gril si pořídím až do budoucí kuchyně :) Takže co vymýšlet, aby to bylo hodno Výzvy? Včera mě jedna FB známá navnadila svými domácími vege tortillami. My měli v ledničce čerstvého lososa, který měl být dnes k večeři. Tak tedy tortilla s lososem. Tortillu jsem jedna přesně dvakrát v životě, u Mekáče. Takže popravdě vůbec netuším, jak taková věc má chutnat, jakou konzistenci má mít těsto, kolik dát náplně... budu muset trochu víc potrénovat.




Domácí tortilla s lososem a jogurtovým dresinkem


Na tortilly je třeba 500 g hladké mouky, 280 m vody, 100 g sádla (dala jsem asi polovinu) a lžička soli. Na náplň jsem použila 200 g čerstvého lososa, máslo na smažení, trochu koření na ryby, asi 1/3 ledového salátu, 100 g čedaru, kelímek řeckého jogurtu, stroužek česneku, lžíci kopru a sůl.

Těsto na tortilly jsem zadělala v pekárně, vyválela a smažila na sucho na litinové pánvi. Pak jsem je nechala zapařit mezi dvěma talíři, aby zvláčněly.

Kousky lososa jsem osmažila na troše másla, osolila, přidala trošku koření na ryby. Ledový salát jsem nakrájela na nudličky, čedar na kousky a z jogurtu, česneku, kopru a špetky soli jsme umíchala dresink. Nakonec jsem se pokusila všechno to zabalit do placek.


Tortilly jsem dělala podle Brýdové, akorát mouku půl na půl pšeničnou a pohankovou (to je tak, když si před nákupem zkontrolujete lednici, ale ne spíž). Těsto bylo tahavé, žvejkačkovité. Dobře se válelo, ale v ruce pak jakby teklo. Takže se s ním nepracovalo moc dobře. Příště udělám čistě pšeničné a uvidím, jestli takové prostě je, nebo je na vině ta pohanka. Placky ale chutnaly moc dobře. Některé ale zůstaly uprostřed tvrdé a zlomily se. Nějaké tipy, kde nastala chyba?

Náplň byla jednoduše skvělá. Vyčetla jsem, že někdo nechává lososa syrového, samozřejmě se používá uzený. Uzeného miluju, ale míváme ho málo. Na syrového si netroufám. Příliš mnoho absolvovaných přednášek z mikrobiologie... tak jsem ho osmažila a bylo to super.

Takže za výzvu jsem rozhodně ráda. Byla to práce navíc (v ledničce jsou pořád nějaké zbytky, které je třeba dojíst), ale nelituju. Nevím, jestli bych se někdy do něčeho takového pustila.

Takže díky, Flo :)

1 komentář:

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.