pondělí 24. srpna 2015

#55 Nový dip - Guacamole

Další den, další úkol, znovu výzva. Florentýna nás zkouší, co vydržíme :) Tentokrát naučit se nový dip. Jasno bylo od prvního momentu, konečně pobídka zkusit umatlat guacamole. A tak je tady, dlabu ho s nachos a je to prudce žravé. Netuším, jestli chutná tak, jak má chutnat. Jedla jsem ho jednou v životě a už je to hodně dávno. Ale tohle mi chutná moc. Nicméně z toho kouká další výzva - pozvat některé z našich přátel ze zámořské zahraniční ciziny a požádat je, aby místo obligátní kytky a vína umatlali svoji verzi. Chtěla bych vyzkoušet, jak ho dělají tam :)

Takže dnes rovnou několik poprvé - poprvé jsem použila v kuchyni avokádo (fakt!), poprvé jsem vytáhla ze spížní skříně koriandr. Před nějakou dobou jsem z jedné debaty o vaření vyšla jako buran a nedouk bez kouska kuchařského rozhledu, když nepoužívám koriandr a nijak mi nechybí. Všichni přeci mají rádi koriandr. Nebo aspoň všichni, kdo to s vařením a jídlem myslí vážně. Když já ale ze všech zahraničních kuchyní miluju nejvíc tu středomořskou a ta zrovna koriandrem neoplývá. Nějaké Mexiko nebo Vietnam mě nechávají chladnou. Inu, šla jsem do sebe a koupila balíček mletého koriandru, že na něj určitě někdy dojde, abych si tedy rozšířila obzory. Došlo na něj teď. Matně tuším, že mletý a zelený koriandr není totéž a že v kuchyni se používá každý jinak, ale vzala jsem to po babicovsku - když nemáte čerstvý zelený koriandr, dejte tam sušený mletý, když nemáte mletý, nedávejte tam nic... Naštěstí limetku mám, a tak na další babicovské moudro nedošlo :)



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.