sobota 18. července 2015

#18 Cuketa - Risotto s cuketou a hráškem

Další úkol Velké letní výzvy s Florentýnou je za námi. Dnes jsme dostali za úkol uvařit z cukety něco, co jsme ještě nikdy nedělali. Můj ze všech nejlepší hned navrhnul buchtu, ale do té se mi nechtělo. Můj oblíbený zdorj receptů se sezonní zeleninou - Kuchařka z farmářského trhu od Hanky Michopulu - navrhuje risotto s cuketou, bramboráky s cuketou, smaženou křupavou cuketu a ještě několik dalších variant. Zvítězilo risotto. A nelituju, bylo, jak už to u téhle kuchařky bývá, úplně super.






Risotto s cuketou a hráškem

Risotto jsem vařila úplně klasicky, jak už to u italského risotta bývá. Základ jen na másle, cibulce a bílém víně, podlévat vývarem. V samotném závěru jsem do risotta hodila hrst mraženého hrášku a na tenké plátky pokrájenou cuketu. Tu jsem nijak tepelně neupravovala a jen nechala v risottu trochu prohřát a zavadnout. Měla jsem mladou, cca 20 cm velkou. Větší by bylo lépe chvilku orestovat bokem na pánvičce a až pak přimíchat. A na závěr čepici z parmezánu, ten nemůže chybět :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.