pátek 10. července 2015

#10 Jídlo do ruky - Domácí míša

Dnešní úkol prázdninové výzvy s Florentýnou byl vcelku jednoduchý - Dejte si jídlo do ruky. Cokoli, co se dá jíst vestoje a nemusí to nutně být doma dělané. Splněno mám za dnešek hned 3x. Děti byly dneska u babičky, takže jsem snídala po cestě v metru, obědvala v poklusu mezi prací a ke svačině jsem měla domácího nanuka. K jídlu jsem si sedla až u večeře.

Nanuk byl sice nevzhledný, zato však nad míru vydařený. Je třeba se podělit :)


Čokolády byl už jen zbyteček, takže je nanuk jaksi neúhledný. Na chuti mu to ale neubralo :)



Domácí tvarohový míša

Nanuky zamražuju do tvořítek od Tescomy. Na míšu jsem použila zbylý domácí lipánek - ušlehám tuhou šlehačku, smíchám s vaničkovým tvarohem, osladím podle chuti a přidám trochu vanilkového extraktu (pořád mám v ledničce lahvičku, do vodky ukládám nepotřebné vydlabané lusky vanilky. Používám na pečení, do kaší, do lipánka...). Krém běžně děti mívají ke svačině s ovocem nebo marmeládou, dá se ale krásně zmrazit a hotové nanuky namáčet v čokoládě. Před zmražením lze ochutit ovocem nebo marmeládou vyzkoušeno, super :) Výsledná zmrzlina se nevyrovná nadýchané zmrzlině ze strojku, ale nám to nevadí. Jakákoli domácí zmrzlina je lepší než kupovaná. Děti zmrzku milují a já jim ji konečně můžu dávat bez zdlouhavého luštění etiket a vysvětlování, proč zrovna tuhle fakt ne.

Když jsou nanuky zmražené, stačí tvořítko nahřát pod tekoucí vodou a vyjmout. Může se sníst samotný, nebo máčet v čokoládě. Používám směs hořké čokolády a kokosového oleje. Raději mám nerafinovaný bio olej, krásně voní po kokosu. Na 100g čokolády dávám cca 1,5 polévkové lžíce oleje. Na namáčení mám k tomu určenou silikonovou nádobku od Tescomy.

Tvořítka na nanuky se dají sehnat levně v Ikea, ty tescomácké mají výhodu, že můžete dokoupit náhradní sadu držátek a tak si udělat nanuky do zásoby.

Co vy a domácí zmrzlina? 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.