pátek 31. července 2015

#26 - Zlepšete se v krájení

Na dnešek Florentýna dala k dispozici žolíka - možnost splnit dodatečně některý z chybějících úkolů z minula. Mně chybí 3 - zlepšit se v krájení nožem, dát si večeři při svíčkách a navštívit trh. Večeře neklapla, úkol vyšel na den, kdy jsme na dovolené neměli možnost nikde sehnat svíčky. Trh taky neklapnul, ale o tom někdy příště, při dalším žolíkovi. No a krájení, to jsem zvládla, ale vypeklo mě připojení k internetu na chalupě.

Dneska jsem měla vaření poměrně dost, tak byl příležitostí k tréninku dostatek.





Na začátek je třeba zhodnotit můj výchozí stav - vybavení mám přijatelné, nože poměrně ostré, ale žádná extra sláva to není. Kuchařský nůž má ulomenou část střenky, takže ho moc nepoužívám. Technika, to je bída. Poprvé jsem narazila na to, že existuje cosi jako správná technika, v rámci Florentýnina mailového klubu v článku, který se právě krájení věnoval. To bylo někdy loni v září.
Je tam fajn video, kde je vidět, jak Jamie Oliver pracuje při krájení levou rukou. Jak ale přesně držet nůž, to mi osvětlily až obrázky, které našel strejda google. Na první pokus je ten úchop strašně zvláštní, nepřirozený a měla jsem pocit, že mi nůž vypadne z ruky. Rychle si to ale sedlo a na konci rebarbory na koláč už mi šel hezky ten kolébavý pohyb bez zvedání špičky nože z prkénka. No a na konci zeleniny do polévky už se trošku začala dařit i ta levá ruka. Ale bude to chtít ještě hodně hodin, než to bude perfektní a rychlé. Ale funguje to :)






A abych výzvu pořádně využila, objednala jsem si nový kuchařský nůž, o kterém jsme uvažovala už od toho září, ale pořád se ne a ne odhodlat vyklopit tolik peněz za pořádnou kudlu. Tak když je ta výzva... :)
A tenhle mazlík bude v pondělí můj :)



A co vy a krájení? Není čas taky na něm trochu zapracovat? ;)

1 komentář:

  1. Vďaka za tie obrázky. Tiež mi to nebolo celkom jasné. Leti.

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.