středa 22. července 2015

#22 Odložený recept - Gratinované brambory

Další fajn úkol Velké letní výzvy s Florentýnou - vrátit se k nějakému založenému receptu. Popravdě, nejsem sběratel receptů. Mám spoustu kuchařských knih, které mi souží ale spíš jako knížky než jako seznam receptů. Proto mám taky ráda knížky s příběhem, kde autor doprovází recept nějakou úvahou, zamyšlením... Mám moc ráda kulinární cestopisy (máme Maďarsko a Itálii a oba jsou super). Ale klasické recepty na ústřižcích papíru nevlastním. Takže k čemu s vracet? Zamyslela jsem se, co jsem už hodně dlouho nevařila a vyhrály gratinované brambory. Nevařila jsem je snad 2 roky. Nechápu proč, jsou totiž skvělé. Vařím je podle receptu, co jsem kdysi našla na webu Apetitu.





Gratinované brambory

Na 4 porce je třeba cca 600g brambor na tenké plátky, 150 ml šlehačky, 150 ml mléka, cibule na tenká kolečka, stroužek česneku nebo dva, muškátový oříšek, sůl, pepř a máslo na vymazání zapékací misky.
Mléko smíchám se šlehačkou, osolím, opepřím a přidám na špičku nože muškátového oříšku. Brambory s mlékem a přivedu k varu a hned odstavím. Část přenesu do vymazané misky, posypu částí cibule a troškou lisovaného česneku, dám další vrstvu brambor, pak cibule a česneku a nakonec zbytek brambor. Zaliju zbytkem mléka se smetanou. Peču přiklopené víkem na 200°C cca 20 minut a pak ještě 15 minut odklopené, aby se udělala trochu krustička.
Hodí se jako příloha k pečenému masu, rybě, k různým minutkám, ale já je nejraději samotné :)

2 komentáře:

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.