středa 18. září 2013

Svrchňáčky XS/S

Hned po příjezdu z porodnice jsme začali s Valentýnkou látkovat. Ačkoli se Vali narodila jako celkem průměrně velké miminko, téměř všechny svrchňáčky po Vojtovi jí byly (a stále jsou) velké. Imse, které jsem na Vojtu měla moc ráda, jsem si půjčila od kamarádky v new born velikosti a i teď skoro v měsíci jí jsou velké v pase. Nic netěsnilo kolem nožiček hůlčiček. První dny jsem tedy místo svrchňáků používala svoje kapsovky, ty těsnily celkem hezky. Z kupovaných doteď sedí jen Thirsties, které mají ale už notně osuchané sucháče. Pustila jsem se tedy do vlastního střihu na svrchňáčky XS/S a nakonec vylezl tenhle jahůdkový prototyp.


takhle prototyp seděl Vali v 3 týdnech (cca 3,8 kg)
Svrchňáčky by měly sedět i pro malá miminka od narození a vydržet do cca 8-9 kg (podle proporcí dítěte a typu plenek). Mají 3 řady zkracovacích patentek, takže se přizpůsobí nejen růstu dítěte, ale i plínce, kterou zrovna použijete (mám různě velké a silně čtvercovky a různě objemné kalhotkovky, takže všechny 3 polohy využívám). Na bříško jsem použila suchý zip v metráži, který je měkčí a poddajnější než klasický plenkový, který jinak používám.

Jahůdkový PUL je úžasný - trochu kýčovitý a děsivě přeslazený, prostě ideální pro maminku malého raubíře a tetu pěti synovců (a jen jediné malé neteřinky), která je natěšená na všechno holčičí :)

Střih se vydařil, na prototypu jsem odhadla mouchy, které bude třeba vychytat, a pustila se do druhých. Na ty jsem si usyslila kousek mého zamilovaného vzoru - Ooga Booga lila. Byl to patrně poslední volný kus široko daleko, vyprosila jsem si ho na Caramille z ekozahrady. Zbyly už jen kousky do kombinace, které mám v plánu použít na sáčky na plenky a možná nějakou tu kapsovku na prodej. Mouchy sem chytla a druhá verze sedí ještě líp, takže jsem nadšená :)


Tady ještě pár fotek detailů, jak jsou kalhotky řešené (tyhle nejsou naše, putovaly do světa :)

měkký suchý zip
protisuchy, aby se suché zipy nechytaly, kam nemají
podkrytí suchého zipu (proti provlhání) a podložené patentky (proti vytrhávání)
do svrchňáčků ideálně pasuje vícevrstvá plenka S na rovno

A když už jsem byla v tom šití svrchňáčků, střihla jsem rovnou na jedny nové pro Vojtíka, který má, chudák, jedny jediné. Kovářova kobyla.. :-/ Poladila jsem střih, upravila tvar bříška a uší, takže by měly svrchňáčky ještě o něco líp sedět. Takže tady je mráčková verze a ještě mě čeká jedna bubáková. Celý rok jsem vystačila s jedněmi PUL svrchňáky (jinak mám vlňáčky a flísáčky), ale na poslední měsíce plenkování prostě potřebuju nové :D



Tady ještě srovnání svrchňáčků XS/S a klasických jednovelikostních.


A důkaz, že jsou svrchňáky opravdu jednovelikostní - na první fotce Vojtík (cca 12,5 kg) a na druhé Valentýnka (cca 3,8 kg). Pro malá miminka jsou podle mě lepší malé svrchňáčky (líp sedí a nejsou tak objemné), ale i ty jednovelikostní jdou krásně použít a hezky sedí kolem nožek i bříška.



Teď se zas na nějakou dobu odmlčím s plenkovými články. Za okny je podzim, děti mají pořád skříň plnou kraťasů a klaboučků. Je třeba zateplit... Ale nebojte, kdo mě zná, ví, že to dlouho bez plínek a spol. nevydržím ;)

2 komentáře:

  1. Můj obdiv k tolika aktivitám při dětech.Sice také šiju,ale jen pro své potřeby.Do svrchňáčků jsem měla v plánu se pustit už při Vojtíkovi taky mám jednoho:-))),ale ani teď u ANežky jsem nenašla odvahu a koupila si.Když vidím krásné svrchňáčky u Vás tak lituju, že jsem Vás neobjevila dříve.Hezký den Lucka

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jahůdkový jsou krásný x-) my už taky zateplujeme, rozhodla jsem se, že letos nic zimního kupovat nebudu, stejně se nemám kdy dostat do obchodu (sama bez dětí) a s dětma je to zkouška odvahy :-D

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.