pátek 23. srpna 2013

Něco pro dámy

Pustila jsem se do šití látkových vložek. Pro někoho podivný návrat kamsi do středověku, pro někoho nepředstavitelná nechutnost, pro někoho už životní nutnost podle hesla "kdo jednou zkusí, nechce jinak". Než jsem začala používat látkové plínky, přišlo mi to eklhaft. Ale po prvním porodu jsem si na vlastní kůži vyzkoušela, jaké to je celý den nosit na těle cosi s igelitovou vrstvou. Nejen, že mě to utvrdilo v přesvědčení, že jednorázové plínky opravdu nemůžou být pro dítě pohodlné, ale zároveň jsem začala uvažovat i o těch látkových vložkách. Myšlenka zrála a čekala jen na realizaci. No, došlo na to až teď... 
Pokud se o látkových vložkách chcete dozvědět víc, stačí jet trochu pogooglovat :)

Našila jsem 15 kousků slipových vložek na běžné denní nošení. Shora mají jemňounký bambusový aksamit (díky mojí nové kamarádce sušičce zůstane krásně hebký), uvnitř je ještě jedna vrstva bambusového flísu, základ je z úplet a na rubu je manšestr, který jsem dostala kdysi od tchyně na zpracování a neměla jsem zatím pro něj využití. Je to fajn materiál - pevný, hezky drží tvar a nebude klouzat.




Klasické denní vložky jsem šila v "porodnické" verzi, tj. bez nepropustné vrstvy, aby co nejvíc dýchaly. Mají savé jádro z bambusového aksamitu a 2 vrstev bambusového flísu, základ je zase z úpletu a manšestru.


A tady je srovnání velikosti slipové a denní vložky a zároveň moje nejoblíbenější barevná varianta :)


Šila jsem z odstřižků, které se mi tu nastřádaly za dva roky šití plínek, takže materiál byl vlastně zdarma. A pak že šití se nevyplatí :) 
Našila jsem toho rovnou kupu, ať to mám z krku. Nemám ráda manufakturní práci. Nebylo to ale úplně moudré rozhodnutí. Připravila jsem se totiž o možnost ladit střih, pokud by první verze nevyhovovala. Tak snad bude :)
Postupovala jsem tak, že jsem nejdřív po delších stranách sešila na OL k sobě části na savé jádro, to jsem pak přichytila k základu a obšila na OL kolem dokola a na závěr jsem savé jádro ještě přišila cik-cakem po stranách k základu. Mělo by to držet dobře. U denních vložek jsem ještě savé jádro prošila skrz, aby se ty vrstvy případně nehrnuly.
A ještě jeden postřeh ze šití - savé jádro je třeba opravdu pečlivě vycentrovat před obšíváním a dobře si ho přichytit. Když se to hne, vylézají pak zpod stroje vrtule :-/

A první postřehy po týdnu používání: ze slipovek jsem naprosto nadšená!! Pohodlí se s jednorázovými nedá vůbec srovnat. Zejména teď, v těhotenství. Ale určitě je budu s chutí používat i později. Bambusový aksamit je nádherně hěboučký. Takže jestli pořád ještě váháte a zvažujete, zkuste pár slipovek na zkoušku. Uvidíte, že nebudete litovat :) Jediné, co je třeba, je dobře padnoucí prádlo.

2 komentáře:

  1. Dost vážně o něčem takovém uvažuju taky, ale mám obavy z chybějící nepropustné vrstvy. PUL dýchá hezky, jak jsem poznala třeba z podložky pod prostěradlo u dětí v posteli. A moc si nevím rady s údržbou vložek...

    OdpovědětVymazat
  2. Po porodu jsem se hodně zamýšlela, co teď, díky špatnému hojení mi zbyla hodně velká, tvrdá jizva a mé do té doby oblíbené tampóny vzaly za své...a co si budeme nalhávat, vložky nosit celou dobu menstruace je hrůza. A tak jsem googlila, debatovala s kamarádkami. Jedna z nich prací vložky začala také po porodu používat a už by nikdy neměnila. Je z této varianty nadšená... přiznám se, já jsem nakonec zvolila jinou variantu - kalíšek, ale i tak si chci ušít několik vložek, protože třeba v noci je lepší mít i druhou ochranu...takže moc děkuji za návod!!! A mimo jiné, ušít si je sama=ušetřit za jednu cca 500,-Kč, což je docela pálka, když má člověk mít cca 5 až 10ks:-D

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.