středa 26. prosince 2012

Cukrovíčko

V prosinci se tady na blogu toho moc nedělo. Byla jsem totálně pohlcená cukrovím a na šití nebyl vůbec čas. A takhle to dopadlo :)



Letos jsem se zařekla, že to s cukrovím nebudu přehánět jako každý rok, ale zkusím to pojmout v trochu volnějším stylu. Perníčky na adventní věnec a na stromeček jsou základ, ty být musí. Takže těmi jsem začala a strávila jsem s nimi snad týden. Na perníčky ke konzumaci už mi moc sil proto nezbylo a část zůstala neozdobená.

Další nezbytné druhy jsou dvoje rohlíčky a dvoje pracny. Na rohlíčky a pracny jsem si pořídila silikonové formy. Práce s nimi je úžasně rychlá a pečení pracen je díky nim práce na jeden večer a ne na týden, jak tomu bylo s klasickými (vymazat, naplnit, upéct, vymlátit ven, vyčistit, znovu vymazat...). Forma na rohlíčky mě ale zklamala, protože rohlíčky jsou strašně veliké a mezi mým mikrocukrovím působí jak slon v porcelánu. Jinak práce s nimi je samozřejmě krásná. Válení rohlícků totiž fakt nesnáším...

Bez lineckých by nebyly Vánoce. U těch si zjednodušuju práci tím, že marmeládu plním ze sáčku, místo abych ji natírala nožem. Je to mnohem rychlejší a čistší práce, jde to krásně šup šup a je hned hotovo :) Potíž je ale sehnat dobrou domácí rybízovou marmeládu. S kupovanu to nemá smysl. Než linecké slepované kupovanou marmoškou, to raději žádné... Letos jsem měla ještě poslední skleničku od tchyně, ale příští rok budu muset hodně shánět.

Osvědčené nepečené druhy, které si nikdy neodpustím, jsou čokoládové lanýže podle Jany Florentyny Zatloukalové a kokosové myši, které jsem si vymyslela já (a nepochybně mnoho dalších lidí přede mnou).

K těmhle druhům jsem letos přidala ještě Florentyniny pomeranče z Kuchařky pro dceru a dva úplně nové druhy. Každý rok zkouším nějaké nové cukroví. Letos to bylo alpské cukroví podle Apetitu a plněné kokosky volně podle internetu. A ty se rovnou staly hvězdou mezi mým cukrovím a zřejmě bude třeba přidělávat, což jsem zatím ještě nikdy nemusela.

No a samozřejmě vánočka. Letos už mám za sebou dva kousky, oba zmizely rychleji, než jsem je stačila vyfotit.

2 komentáře:

  1. Krásné cukrovíčko.... a ty nádherně nazdobené perníčky, pastva pro oči:-)

    Ajka

    OdpovědětVymazat
  2. nádhera, hned bych ochutnala.

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.