úterý 11. září 2012

První kapsovky DIY


Když jsem si pořizovala svoji plenkovou výbavu, zcela jsem vynechala plínky AIO. Poměr cena/ výkon mi nepřišel nijak oslnivý. Přišlo mi, že většina AIO málo nasaje, špatně schne a brzy se zničí a navíc jsou ukrutně drahé. Pak jsem ale narazila na kapsové AIO a tenhle koncept se mi zalíbil. Našla jsem několik různých návodů na šití kapsovek, různě jsem si je seskládala a přizpůsobila a směle jsem se do nich pustila. A takhle dopadly :)
Hodně mě nadchl způsob šití, kdy vnější vrstva není celá nepropustná. Z PULu je jen střední díl a uši jsou ze suedecloth (polyesterový semiš) stejně jako vnitřní vrstva plínky. Je to sice pracnější postup, ale díky němu můžu z jendoho čtverce PULu (prodává se běžně po kouscích 50x50 cm) 2 plínky místo jedné a snížím tak alespoň trochu náklady. A taky se mi to takhle kontrastní i víc líbí :)




Kapsu jsem ušila v pase na zádíčkách. Šití jsem pořád ještě nevychytala tak, aby mi to přišlo opravdu profi, ale funguje to dobře. Vkládačky nevylejzají, kapsa se dobře plní. Kolem nožiček je gumička našitá na vnitřním švovém přídavku.

Uši a bříško jsem ještěkolem dokola prošila, aby to hezky vypadalo a dobře drželo. Lastin je na zádíčkách našitý na okraji PUL a suedeclothu tříkrokým cik-cakem a zahnutý dovnitř jakoby do tunýlku. Kolem nožiček je lastin našitý zevnitř plínky a švovém přídavku a nechaný jen tak. Funguje to výborně a zvenku to hezky vypadá :) Patentky jsou na bříšku po 2 cm a zkracovací po 4 cm. Dala jsem 3 samičky, ale stačily by i 2. To nejmenší zkrácení není asi v praxi využitelné...



Kapsovky se mi výborně osvědčily. Jsou senzační hlavně na ven, po návštěvách a tak, protože si je připravím doma a v terénu je přebalování bleskové. Jak na nich není žádný savý materiál, krásně rychle schnou. Zatím mám jen tyhle 3, ale matriálu mám ještě dost a dost a užila bych jich klidně 10. Jen odhodlání mi chybí...PULy mám z Šijem dětem a Deti v bavlnke, suedecloth tady. Jiné barvy mívají tady

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.