čtvrtek 21. května 2015

1000 a 1 den

Tak a je to tady. Včera (dnes už předevčírem . nějak se s tím bilancováním loudám) to bylo přesně 1001 dní od chvíle, kdy jsem napsala svůj seznam 101 úkolů na 1001 dní. Je čas na rekapitulaci.
Zdá se mi to neskutečné. Vojtovi bylo tři čtvrtě roku, já jsem byla už něco přes rok doma a přemýšlela nad tím, jak naložit s (už ne tak úplně) novou životní situací. Měla jsem za sebou první šicí pokusy. Byla jsem nadšená do látkových plenek a eko-stylu vedení domácnosti, ale zoufale mi chyběly nějaké ucelenější informace.
Ani vesnu by mě nenapadlo, kam se za ty tři roky dostanu - že můj blog bude mít několik tisíc přístupů týdně, moje šití bude mít úspěch nejen u mých dětí, ale i u úplně cizích lidí, že budu mít svůj vlastní e-shop, že se moje focení zlepší natolik, že dokonce první fotky zpeněžím, že budu mít kromě kluka doma i holčičku, že budeme objíždět pozemky a plánovat stavbu domu... že budu péct domácí chleba co týden...že mě na ulici v cizím městě zastaví moc milá cizí paní, že mě zná z blogu a chce mě pozdravit... nebo že budu zvažovat trestní oznámení kvůli krádeži a zneužití mých fotek... to jsou věci :D
Čas neskutečně letí...





V posledním roce jsem svůj seznam zanedbávala. Hodně jsem se potácela od zdi ke zdi, od zběsilého pracovního tempa až po totální KOPR. A některé věci šly stranou :-/


Úkoly    - splněné
              - nesplněné
              - částečně
              - vzdala jsem

Celková úspěšnost je 65%. Nic moc. V mých třídách bylo 60% limit pro "prospěl".


  1. Začít psát blog
  2. Přidávat na blog aspoň 1 příspěvek za 14 dní 
  3. Na začátku měsíce si udělat přehled, co bych v tom měsíci chtěla zrealizovat 
  4. 2x za měsíc zaktualizovat seznam 
    • Ze začátku se dařilo, pak jsem ale polevila
  5.  Vymyslet odměnu za splněné úkoly a pokutu za nesplněné
    •  To jsem definitivně vzdala. Metada odměn a trest na mě nefunguje a obvyklý "trest" dát xy na dobročinné účely je u mě zbytečný, dáváme i bez toho.)


Co se chci
 naučit, v čem chci být vytrvalejší a do čeho se chci pustit…
  1. Začít se učit háčkovat
    • Zvládnu zatím jen čepičky, ale udělala jsem jich už několik různých, spirálovou, několik vzorů... takže jo, základ by byl. Větší ambice než košíčky na jídlo do dětské kuchyňky už nemám :)
  2. Naučit se vybrnkávat na kytaru 5 písniček
  3. Naučit se líp používat svůj foťák
    • Troufám si tvrdit, že posun je veliký. Kdo sledujete můj blog dlouhou dobu, možná mi dáte za pravdu :) A večerní fotoškola hodně pomohla :)
  4. Naučit se řídit auto tak, abych si troufla jet někam sama
    • Už jsem jela přes půl republiky na chalupu a přes půl Prahy na Žižkov :) Už sedám do auta bez třesu v rukách a ráno před cestou na místo, kam jsem ještě nejela, nemám zrychlenou peristaltiku. Takže dobrý, úspěch :)
  5. Naučit se upéct medovník, Sacher a pravé tiramisu
    • Nesplněno. Ono to nebude sožitostí zmíněného jako spíš tím, že když peču, potřebuju to mít šup šup a není čas na výmýšlení. Zařazuju do nového seznamu. Je to výzva :)
  6. Naučit se plést ponožky
    • Bohužel stále nepokořená meta. A opět na vině není nezvládnutelnost jako spíš neschopnost najít si na to čas. Zařazuju do nového seznamu. To prostě dám. 
  7. Přečíst každý měsíc 1 knížku 
    • Kdepak, ani omylem... :( Ale tak dvě ročně dám...
  8. Udělat si FCE
    • Nesplněno. S angličtinou jsem nehnula ani o píďu. Ale docela mě láká pokračovat v nějakém sebevzdělávání, takže to možná zkusím.
  9. Přečíst 5 anglických knížek
    • Vůbec... Nezvládám ani české :-/
  10. Naučit se 5 italských a 5 francouzských jídel
    • pokud se počítá milion obměn risotta, tak částečně splněno :-) 
  11. Upéct chleba z kvásku
    • Dlouho jsem odolávala, ale výsledek mě dostal tak, že jiný už nepeču.
  12. Koupit si pekárnu a každý týden ji použít   
    •  Dlouho jsem pekla poměrně často. Co jsem začala s kváskem, už chuděra spíš jen smutně stojí na lince. Na zadělávání je ale skvělá, to zas jo :)
  13. Naučit se zaplést si francouzský cop
  14. 1x za týden vzít do ruky kytaru a jen tak si chvíli hrát 
    • To se nedařilo a moc mě to mrzí :-/
  15. 2x do měsíce něco dobrého upéct
  16. Nadchnout někoho pro látkovky
  17. Alespoň 1x za týden si jít zasportovat 
    • Bohužel vůbec. Ale bylo by to třeba. Nějak už to tělo nefunguje jak kdysi... Ale začínáme jezdit víc na kolech, takže naděje tu je :)
  18. Nosit brýle, když jdu ven 
    • Jak kdy
  19. Uspořádat povídání o látkových plínkách v mateřském centru
    • Příležitost by byla, ale nějak se nemám k tomu dotáhnout to :-/
  20. 2x za měsíc si udělat zábal na vlasy 
    1. Jak kdy. V poslední době ale spíš ne než jo :-/
  21. Chodit pravidelně k zubaři  
    1. Už to bylo dobré a už zas nic moc.
  22. Objednat se na ORL 
  23. Jet aspoň jednou lyžovat do Alp 
    • Nezdařilo se. Nějak jsem pořád byla těhotná nebo kojila. Ale bude, bude. Jednou... :) Letos jsme s Vojtou poprvé lyžovali v Rokytnici, tak jednou budou i ty Alpy.
  24. Jít na Labutí jezero
  25. Chodit spát před půlnocí (nebo se o to alespoň snažit) 
    •  Bylo to hodně ve vlnách. Víceméně se o to ale už nesnažím a jednu beru jako úspěch. 
  26. Inspirovat někoho k vlastnímu seznamu 101 za 1001  (díky :)
  27. Naučit s poznat 20 nových ptáků podle zpěvu
    • Začala jsem na tom pracovat. Je to výzva, určitě zařazuju do nového seznamu.
  28. Naučit se poznat 20 nových hmyzích žouželí
  29. Naučit se poznat 30 nových rostlin
  30. Darovat krev
    • Nebylo možno. Pořád jsme byla těhotná nebo kojila :D
  31. Zapsat si do kalendáře narozeniny a svátky všech důležitých lidí
    • V letošním to už zas nemám :-/
  32. Zapisovat osvědčené recepty do kuchařky
  33. Prodat svůj výtvor někomu úplně cizímu
    • Jedno z mých největších překvapení. Nikdy bych dopředu nehádala, že si budu vydělávat šitím. Já, která celé dětství poslouchala, že jsem nešikovná, nepraktická a nepoužitelná pro život, jsem rozjela firmu s hand-made věcmi. Sice malinkou, ale svoji :)

Duchovní věci
  1. Každý den si najít čas na čtení Bible a modlitby 
    •  Je to ve vlnách, někdy líp, někdy hůř. teď zas o něco líp. Pořád ale hledám cestu, jak dosáhnout nějaké větší vnitřní ukázněnosti a organizovanosti. Nejen v tomhle, obecně.
  2. Pravidelně se modlit za misionáře, které finančně podporujeme
  3. Najít si v novém sboru přátele a setkávat se s nimi
    • Troufám si tvrdit, že se daří :)
  4. Zapojit se v novém sboru do služby
    • Sice málo, ale občas nápomocná být můžu. Vypomoct v neděli při dětském programu, párkrát jsem vedla tvůrčí dílničku pro ženy nebo v mateřském centru, občas něco upeču...
  5. Jít na skupinku vždycky, když můžu  
  6. Vytvořit modlitební program na 7 dní
    • Banalita a přesto jsem ji za ty necelé 3 roky nezvládla udělat :-/


Rodina
  1. 1x za měsíc vyrazit s rodinou na celodenní výlet 
    • Někdy se dařilo, jindy ne.
  2. Jet do Londýna nebo do Paříže na novoroční ohňostroj
  3. Založit Vojtovi vlastní album
  4. Nechávat vyvolávat fotky pravidelně 1x za půl roku a zařadit je do alb 
  5. Nechat si udělat profi rodinnou fotku
  6. Fotit pravidelně Vojtův strom v různých ročních obdobích 
    • Druhé jaro už jsme ho nenašli. Asi ho někdo zlikvidoval jako nálet :-(
  7. Podívat se na vánoční trhy do Vídně
  8. Koupit kola
  9. Jet na 10 cyklovýletů 
  10. Jít s Vojtou pouštět draka 
  11. Jít s Vojtou 10x pouštět lodičku
  12. Jet společně na dovolenou (chalupa se nepočítá :)
  13. Pořídit Vojtíkovi brášku nebo sestřičku :)
  14. 1x za měsíc si udělat romantickou večeři 


Co chci vyrobit
  1. Ušít si nosící bundu  
  2. Ušít si nosící vestu nebo tunel 
    • Nakonec nebylo třeba
  3. Ušít Jakubovi softshellku
  4. Ušít přehoz na naši postel
  5. Ušít si každé léto jedny šaty 
    • Pořád jsem byla těhotná nebo kojila, takže pořád jen sukně - tady, letos jsem to nevylepšila - opět jen sukně - tady)
  6. Uplést Vojtovi čepici, rukavice a šálu
    • Nezvládla jsem. Kulich je stále ještě rozdělaný a to už mám epomalu červen. Ale háčkovanou čepku má a Týnka dokonce několik.
  7. Ušít si pouzdro na telefon
    • Nepoužívám ho, tak nebyl důvod ho vyrábět.
  8. Uplést si čepici a šálu ke kabátu
    • Poslední dvě zimy to nebylo téměř třeba, jednu čepici jsem si ale uháčkovala.
  9. Dokončit Vojtovi plenkovou výbavu 
  10. Ušít Vojtovi a Valentýnce alespoň 2 oblečky měsíčně 
    • To se celkem dařilo, i když ne pravidelně, spíš nárazově jednou za čas víc věcí.
  11. Ušít dekorace do Vojtova pokoje 
  12. Našít poutka na ručníky
    • To jsem vzdala, ručníky nakoupila nové. Ze starých jsem ušila vkládačky :)
  13. Ušít Vojtovi a Valentýnce 2 kalhoty nebo tepláky a jednu mikinu v každé velikosti 
  14. Vybrat a koupit  látky na závěsy, polštáře a spol.
  15. Ušít závěsy do bytu, polštáře na gauč, ubrus a chňapky
  16. Každý zaznamenání hodný výtvor vyfotit a dát na blog 
  17. Ušít potah na Dančin gauč 
  18. Vyrobit si troje vlastní náušnice a jedny korálky
    • Nesplněno, ale zařadím na nový seznam. Je to výzva :)
  19. Vyrobit 5 razítek a ozdobit jimi Vojtovy recy oblečky
  20. Ušít Jakubovi a sobě trička z merina
    • Svoje už mám, Jakub dlouho nechtěl. Materiál čeká, až bude čas :-/
  21. Ušít Vojtovi dekorace k postýlce
    • Tak dlouho jsem odkládala, že už má velkou postel a jsou třeba zas ejiné dekorace. Takže zarazuju na nový seznam.
  22. Vyrobit 5 broží
    • Udělala jsem 3
  23. Udělat Vojtovi do pokojíčku rodokmen na zeď
  24. Uplést dvoje vlňáčky z vlastnoručně obarvené ovčí vlny
  25. Vytvořit fotokalendář na rok 2013, 2014 a 2015
    • 2013 byl krásný a tím to skončilo :-/
  26. Ušít si kabelku
  27. Vyrobit Vojtovi didaktickou kostku
    • Dospěla jsem k závěru, že ji vlastně nechci. Vojtu ani Týnku ty hračky, co k ničemu neslouží, moc neberou. Raději zapínají a rozepínají skutečné zipy, spony,knoflíky a přesky.
  28. Vyrobit Vojtovi a Valentýnce dárek k Vánocům


Co by potřeboval náš byt
  1. Koupit si zahrádku
    • Vzdali jsme. Ale intenzivně pracujeme na pořízení zahrady (a časem i domu na ní :)
  2. Založit vermikompostér
    • Bude,bude. Snad už letos :)
  3. Vyklidit krabice ve skladišti 
    • Skladiště už dávno funguje jako dětský pokojíček, naprostá většina krabic už zmizela, ale zbývá pořád ještě jeden poslední kostlivec.
  4. Koupit světlo do kuchyně a stojací lampu do obýváku
    • Pořád ještě chybí ta stojací lampa...
  5. Vybrat fotky do předsíně, nechat je vyvolat, zarámovat a pověsit
  6. Udělat něco s balkonem, aby nebyl tak strašně ošklivý
    • Nábytek, nová podlaha, osázeno... letos jsou osázené všchny stěny a je tam opravdu krásně útulno. 
  7. Dokončit kuchyň 
  8. Zrekonstruovat skladiště na pokojíček pro Vojtíka 
  9. Pořídit regály a zorganizovat věci ve sklepě
  10. Nechat vyvolat fotky ze složky Výběr
  11. Uspořádat fotky do alb
  12. Přesadit postupně všechny kytky 
  13. Probrat a vytřídit krabice s časopisy, materiály z VŠ a nepotřebné vyhodit
  14. Probrat CD a DVD, uložit je do krabic a najít krabicím stálé místo

101.    napsat nových 101 úkolů

2 komentáře:

  1. Ahoj Jitko, jsi dobrá, že jsi svůj seznam takhle vyvěsila. Nezaregistrovala jsem první vyvěšení, ale ráda jsem teď prolétla tu rekapitulaci. Já jsem ten svůj asi po dvou měsících pročítání a proškrtávání a dvou nebo třech přepsáních někam založila. Asi bych ho měla vyhrabat, nebo si napsat nový. Hodně věcí jsem přeskakovala, přepisovala, valila a valím před sebou. Smysl to ale určitě má, protože jinak by teď ten můj seznam byl o kus delší... Tak si držme pěsti, ať máme co nejvíce odfajfkovaných bodů a spokojenosti z toho plynoucí :).

    OdpovědětVymazat
  2. Juhuu zjišťuji, že tě sleduji delší čas a teď jsem tě i poznala. Děkuji za setkání. Jinak nových a nových výzev a úkolů myslím přibývá všem. A obdivuji, cos vše dokázala, mé seznamy by teď byly asi hodně červené, nesplněné. A nezapomeň se občas na práci vykašlat a plnit si zejména sny.

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.