pátek 3. srpna 2018

Krtek k druhým narozeninám

Edík měl začátkem prázdnin narozeniny a oslavili jsme je v krtkovém duchu. Jak jinak :) Konečně došlo na látku, která tu už dlouho čekala, a dopoledne před odjezdem na chalupu jsem na poslední chvíli šila narozeninové tričko. A pak jsme mu ho zapomněla dát :D Takže tričko dostal až doma po návratu. No, i to se stává.. Je moc oblíbené a evidentně bude potřebovat další krtkové kousky do šatníku.


Dort jsem dělala po vzoru mojí sestry, která ho dělá často a ráda v různých obměnách. Je to úplná rychlovka, ideální na letní party. Základ je z cukrářských piškotů (kupuju je v Lidlu) a krému z mascarpone, tvarohu a šlehačky (různé druhy krémů, které používám, najdete TADY a TADY). Mascarpone, tvaroh a šlehačku používám v různých poměrech podle toho, jak to zrovna potřebuju. Na tenhle dort se hodí poměr 250g mascarpone, 250g tvarohu a půlka vyšlehané šlehačky. Krém by měl být řidší než do běžného dortu. Může být ale i krém jako do tiramisu, který je sladší. Záleží na vás.

Do formy vkládám piškoty do vrstev, každou vrstvu potřu krémem  posypu ovocem. Měla jsem mražené maliny, dala jsem ty. Můžou být samozřejmě i čerstvé. Nebo jahody, ostružiny, broskve... co máte a máte rádi. Nechám přes noc v ledničce, ráno ozdobím zvenčí dalšími piškoty (krásně vypadá i okraj z trubiček). Vršek dortu je nejhezčí ozdobit čerstvým ovocem jako u naked caku - TADY). Na to jsem jaksi pozapomněla, tak jsem uvařila řidší želé ze zbylých malin.

Slavili jsme na chalupě, tak i dort byl takový jednoduchý, chalupářský. Ale byl výborný, chutnal všem a do rána nezbyl :) no a kýčovitá svíčková ozdoba měla taky úspěch :D







Z dárků jsem fotila jen ty krtkové, knížky a další věci zůstaly mimo záběr. Zahradnické náčiní udělalo radost, Edík s nadšením zalévá a rýpe se všude, kde může. Plyšového krtka dostal od Týnky a nosí ho skoro všude s sebou.







Krkovou látku ještě mám. Pokud byste někdo nutně potřeboval tričko pro děti, dejte mi vědět :)

13 komentářů:

  1. Tričko i dort parádní. Ty piškoty na okraj jsou ještě přilepene krámem? Krtek u nás taky jede a ještě Elza díky starší sestre. Látku s ni vídám,mam rozešité tuniky, ale krtka jsem nikde neviděla. Myslím, že bychom to tričko nutne potřebovali :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, piškoty jsem přilepovala zbytkem krému, držely dobře.
      tričko nebo tunika není problém. Tohle ve vel. 92 by vyšlo na 290,-, látka je drahá jak pes :-/ Když budete mít zájem, ozvěte se mi do mailu nebo přes facebook a domluvíme se :)

      Vymazat
  2. Parádní tričko a na dort se mi sbíhají sliny. Takovéto ovocné dělám také, jiné krémy se u nás nejedí. :-) Krásný víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju :)
      U nás už také ne. Akorát v chladnějších částech roku máme rádi i klasické pečené korpusy. Ale teď v létě je tenhle báječně lehký a svěží.

      Vymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.