pondělí 24. července 2017

Čokoládové cupcakes s čokoládovým krémem

Po dlouhé době si zase na blog ukládám dobrý recept. Moc ráda peču a často mají moje výtvory úspěch. Minulý týden jsem strávila v kuchyni násobně víc času než obvykle, protože jsem pekla svatební dort a cupcakes na svatbu mojí mladší sestry. Všechno klaplo, dort i "kapkejky" chutnaly, talíře se vracely prázdné. Co víc přát :) Tím spíš, že jsem totální amatér, nadšenec, ale nemám ty profi grify, neumím to tak parádně nazdobit...






Recept na čokoládové cupcakes s čokoládovým krémem


Na těsto (na cca 12 středních cupcakes):


100g změklého másla, 50g hořké čokolády (použila jsem 60%), 40g hořkého kakaa, 100g hladké mouky (použila jsem špaldovou 630 půl na půl s chlebovou 1050, peču z nich všechno), 3/4 lžičky jedlé sody, špetka soli, 2 vejce pokojové teploty, 150g krystalového cukru (použila jsem cca třetinu třtinového), 120ml mléka pokojové teploty

Máslo jsem rozpustila s čokoládou a nechala vychladnout na pokojovou teplotu. Suché suroviny jsem smíchala, vejce vyšlehala s cukrem do pěny. K pěně jsem postupně přidala máslo s čokoládou a šlehala dál. Postupně jsem jemně vmíchala suché suroviny a mléko, po 3 částech.

Pekla jsem na 170°C asi 25 minut (je třeba zkoušet špejlí).


Na krém:


250ml mléka, 1 vanilkový puding (používám s pravou vanilkou, stojí to za to), 60g krystalového cukru, 130g změklého másla, 100g hořké čokolády (použila jsem 60%)

Puding jsem uvařila klasicky, jen v menším množství mléka než obvykle. Je třeba, aby byl dost hustý. Po uvaření jsem na povrch přilepila potravinářskou folii. Zabrání to vzniku škraloupu na povrchu. Puding jsem nechala vychladnout. Čokoládu jsem rozpustila a nechala vychladnout. Změklé máslo jsem vyšlehala do pěny, přidala čokoládu a šlehala dál. Vedle jsem vyšlehala vychladlý puding a nakonec vše společně do hustého krému. Před zdobením jsem ho nechala ještě trochu vychladit v ledničce a znovu prošlehala.



Postřehy:


Cupcakes je třeba hlídat a nepéct déle, než je nezbytně nutné. Hlídat špejlí a vypnout hned, jak poprvé zjistíte, že se těsto nelepí. Díky tomu budou uvnitř vláčné, jemné a budou působit luxusně, skoro až hříšně čokoládově :) Když je přepečete, dostanete čokoládovou dusivku a to nechcete.

Krém perfektně drží. Cupcakes jsem zdobila večer před svatbou, přes noc byly v lednici, ráno jsme je převáželi 2 hodiny autem a až do odpoledne, než jsme nesli na stoly poslední, byly už jen v pokojové teplotě. Krém celou dobu držel a chutnal i vypadal výborně. Zdobí se s ním krásně a snadno. Chuť není tak lehká jako třeba u pařížské šlehačky nebo krému z mascarpone, které mám raději. Rozhodně ale není těžký, nechutná tučně a dobře drží. Takže ho určitě doporučuju mít v zásobě receptů.

Zdobila jsem zahradním ovocem a borůvčím ve stylu svatby, ale hodily by se i čokoládové hobliny nebo stříkané čokoládové ozdoby, květiny...

4 komentáře:

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.