pondělí 7. září 2015

Jídlo z plsti

Na jaře mě oslovily holky z RC Rybičky, jestli bych nechtěla připravit zase nějakou kreativní dílnu pro maminky z centra. To já moc ráda. A tak jsme se pustily do výroby šitého jídla z plsti pro děti do kuchyňky na hraní. Abychom měly nějakou předlohu, vyrobila jsem pár kousků dopředu. A tak mě to chytlo, že jsem ve vyrábění pokračovala i dál a vznikla postupně spousta různých ingrediencí na dětské vaření. 



Na tomhle vyrábění je fajn, že ať uděláte, co uděláte, děti to ocení. Mají nějaký zvláštní cit pro to rozpoznat, že pro ně někdo něco vyrobil z lásky a čím víc krve a slz prolil, tím víc radosti. Hlavně u těch malých dětí to funguje skvěle. A to je velké povzbuzení pero každého, kdo prochází životem s pocitem, že má obě ruce levé a spíš by si přišil prsty k sobě, než by ušil něco použitelného. 

S tímhle pocitem přišla i většina maminek na dílnu. A odcházely s krásnými plátky šunky a sýra, paprikami, okurkami, salátem, párky, slaninkami, volskými oky, sáčky čaje a citrony... 





Úroveň zpracování mého jídla z plsti je asi tak 3. třída, možná i zdatnější druhák by to zvládl líp. Moje mamka by zaplakala, kdyby to viděla. Učila nás šít pečlivě a čistě a tohle je velmi z rychlíku. Ale dětem je to úplně jedno. Fakt. Maximálně člověka může štvát, že to nemá pěknější. Ale to prostě není cílem. 

Další, co mě povzbudilo, je dětská představivost. Zatímco dospělí někdy nechápavě otáčeli v ruce nepravidelně sestehovaný kus zeleného fleecu, děti okamžitě poznaly salát.




Tenhle příspěvek tedy není ani tak chlubící (nápad na jídlo z plsti není můj a není vůbec nový a zpracování dost kulhá za mým obvyklým standardem), jako by měl být spíš povzbuzující. Máte doma mrňata, která rádi vaří? Zkuste jim vyrobit jídlo do kuchyňky sami. Kupte pár kousků plsti (dostanete po jednotlivých A4 v mnoha barvách třeba na mimibazaru, kus stojí cca 10-12,-), jehlu a nit a začněte. Je to super relax k večernímu filmu nebo seriálu, odpočinete si, možná se zapotíte, ale sklidíte obdiv a radost a to za to stojí. A budete na sebe fakt hrdí, že jste dokázali něco nového, nezvyklého, co byste do sebe neřekli.

Pokud vám chybí inspirace, zkuste mrknout na můj pinterest. Nebo prostě googlujte "jídlo z plsti" nebo "felt food". Najdete mraky inspirace, návody, střihy...

Nebo, jestli se vám přeci jen do vlastnoruční výroby nechce, zkuste mrknout na Fler. najdete tam spoustu perfektně propracovaných a opravdu vymazlených kousků :)

Co vy na to? ;)
Nebo máte před sebou nějakou jinou výzvu? A je něco, do čeho se pouštět rozhodně nehodláte, protože se bojíte, že byste to nezvládli?




10 komentářů:

  1. Také mám plstěné jídlo za sebou a dávám za pravdu, že když nějaký ten steh ujede, dětem to nevadí a poznají co to je.Kupodivu i můj kopeček rýže,který vyhlížel jako hrouda bílého čehosi...byl poznán a to byla největší pochvala.Obdivuji paprik vypiplané já jen stříhla proužek jednoduchá a sešila dále stejně...toto je možná lepší.Rajče super jen kousnout kdybych je takto čerstvé měla ráda:-)Trošinku závidím, že je zájem mamnek tvořit.U nás jsem se párkrát "vnucovala" a nic z toho nebylo...jen tam šupnout děti a maminky nic.Je to škoda myslím, že právě při tvoření rodičů s dětmi je to ono...ale nevzdávám to a mám i takový podnikatelský záměr na dílničky nejen pro děti,ale hlavně zapojit rodiče....myslím, že rodičů,kterých s dětmi doma tvoří je pomálu....Omlouvám se za dlouhý komentář,ale tak nějak mi to přišlo na mysl...hezké tvořící dny a ráda zase nakouknu.Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen se rozepiš, já mám komentáře ráda (ostatně, který blogger ne? :)
      U nás v centru je většina aktivit společná, děti s maminkami. Tím, že drtivá většina dětí tu jde ve 3 letech na full time do školky, tak jsou aktivity spíš cílené na mladší a ty toho většinou sami tolik nezvládnou. Párkrát do roka je tvůrčí dílna jen pro maminky, děti jsou buď v herně neb doma s tatínky (podle toho, jestli je to dopoledne nebo večer). A my vyrábíme, pijeme kafe, semeleme všechno možné... a užíváme si společenství a radost z vlastního úspěchu. Takové přástky :)
      Chodí jen pár maminek, tak do 10, ale ono je to hodně tím, že téměř každý je přesvědčený, že nic neumí, nezvládne, ztrapní se... nevím, kde se to bere. Že by nějaké dědictví známkování i ve výtvarce a hudebce? Nevím... Ale je to škoda. Hlavně když vidím, jak jsou pak všechny nadšené, že to dokázaly :)

      Vymazat
  2. téééda smekám, já asi na tohle nemám fantazii ale pro malou by to bylo super si pohrát rádo by s jídlem, třeba by se přestala nimrat v tom skutečným jídle. Každopádně krásná práce. :)
    Hezký den Radana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky fantazií neoplývám. Naštěstí je tu strejda Google a ten to dohání za mě :)

      Vymazat
  3. Nechala jsem se hecnout a právě jsem si přivezla domů zasoby plsti. Tak snad to dotáhnu do zdárného konce. Díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super! Tak se mi to líbí ;)
      Těším se na fotky :)

      Vymazat
  4. Vypadá to super a ne moc složitě (tedy aspoň něco). Já pořád váhám, jestli s tím "ztrácet" čas, protože ti naši se s kuchyňkou hrají hodně fantazijně, že k tomu to jídlo vlastně ani nepotřebují... Tak nevím, jestli podporovat jejich kreativitu, či by se hráli mnohem víc s "jídlem".... Uvidíme. ;)
    Každopádně díky moc za inspiraci!

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.