úterý 17. června 2014

Sluneční clona na kočárek

Máme tady léto, horko, sluníčko, venku je krásně a doma nuda (tedy soudě podle mých dětí - já se doma nikdy nenudím :) A opět vyvstala potřeba nějak zastínit kočárek, aby se mi v něm dítko nepřipeklo. Odjakživa jsem nesnášela přikolíčkované plínky, ale jaksi jsem se nikdy nedostala k tomu, abych koupila nějakou estetičtější variantu. Navíc mi veškeré nakupování komplikuje všeobecná nechuť utrácet za cokoli textilního, když mám doma plnou skříň látek. A tak jsem se rozhodla udělat si radost a ušít si parádní designovou clonu, kterou mi budou všechny mamky na pískovišti děsně závidět, až kolem náhodou někdy pojedu ;)




První v pořadí měla být letní podložka do kočárku, aby mi malá neležela holou kůží na kočárkovině. Máme sice origo vložku, která je celkem příjemná, ale bavlnka to není.  Po pečlivém průzkumu látkového trhu jsem usoudila, že nejlepší budou bavlny z kolekce Nested Owls od Adornit, které mám v krabici :) A vymyslela jsem si k ní rovnou i clonu. Ten správný vzor jsem si ale tehdy nekoupila (kupovala jsem ty bavlny na sukni a na ladící kabelku), tak bylo nutno doobjednat. A na latkyprovas.cz měli dokonce i sladěné stuhy, takže časem budou i podržtašky. Snad... Nicméně jsem stále ještě nepořídila molitan, tak je podložka stále v nedohlednu. Tak aspoň že ta clona už je na světě :)




Clona je dvouvrstvá, líc je z designové bavlny, rub z Bomulu z IKEA. Clona díky tomu opravdu cloní :) Má tvar lichoběžníku s výškou cca 70 cm a podstavami cca 55 a 38 cm. Inspirovala jsem se clonami, které se běžně prodávají. Neměla jsem ale doma dostatečný počet plastových kroužků na přidělání ke stříšce, tak jsem vyřešila připnutí pomocí kulaté pruženky v tunýlku. Na boudičku jsem nacvakla patentky, na které se clona připne. Když je clona sundaná, patentky nijak zásadně neruší. Náš kočárek je ve sportovním stylu, různých cvočků a visátek je tam dost, tak se ten jeden navíc ztratí :)
Na bocích jsou v tunýlku šňůrky, pomocí kterých se clona přiváže k madlu, k opěrce pro nožičky nebo kamkoli je potřeba. Po šňůrkách se může clona vyhrnout nahoru a tak přizpůsobit aktuální potřebě.


takhle se přidělává na madlo

takhle na stříšku kočárku

a jeden obrázek z rub pro ty, kdo si marně lámali hlavu s tím, jak vypadají moje štítky z druhé strany :)


clona se dá přidělat i na opěrku pro nožičky - takhle bude sloužit na golfkách


a je možné posunout ji po stříšce kočárku -je v ní okénko, kterým dovnitř občas svítí a není na něj žádný kryt


a složená clona, když zrovna zaleze sluníčko

S výsledkem jsem moc spokojená, funguje dle očekávání (v kočárku je stín, dítě vidí ven, fouká mu tam větřík, nikde nic nepadá a neleze...) a dobře vypadá. Jen byl celý výsledek lehce zkažen faktem, že jsem clonu šila v pátek do noci, abychom ji mohli následující sobotu použít na výlet do ZOO a samozřejmě zůstala ráno doma, tak se opět jezdilo s plínkou :-/

4 komentáře:

  1. perfektní!!! Objeví se časem v eshopu? :) určitě by šla na dračku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro letošek určitě ne, než bych se k tomu dostala, bude už po létě :-/ Ale uvažuju o tom, protože to nikdo neprodává. Chtěla jsem si ji koupit, ale nebylo, kde. Jen jednobarevné a to je nuda :)

      Vymazat
  2. Parádni! Kdyby byla k prodeji, beru hned :)

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkně vychytaná! Skoro škoda, že už s kočárem končíme :)

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.