pondělí 1. dubna 2013

Těhotenské tepláky

Pomaličku nastává zase období, kdy začnu pomalu odkládat oblečení, do kterého se už nevejdu. Těhotenství je ovšem jeden z těch lepších důvodů :) První šicí "těhu" počin jsou tepláky, a to hned z několika důvodů. Jednak v nich trávím asi nejvíc času (ostatně kam taky chodit s batoletem v tomhle počasí...) a jednak na nich není co zkazit :) No a poslední důvod byl velmi aktuální - chtěla jsem spíchnout něco rychlého, aby mě nepokakal beránek :)

A tady je výsledek:


Fotku na modelce si tentokrát odpustím, nemusíte vidět všechno ;)

Střih na tepláky jsem udělala od oka podle jiných, které mám doma. Jednoduše jsem obrátila tepláky na rub, zasunula jednu nohavici do druhé a srovnala švy na sebe, aby byly hezky na hranách a byl dobře vidět tvar jednotlivých částí. Pak jsem je přiložila na látku a obstřihla asi 1 cm okolo. Získala jsem tak jednotlivé díly nohavic rovnou se švovými přídavky. Tenhle postup můžete snadno použít na všechno jednoduché oblečení, u kterého nezáleží na každém milimetru (např. právě tepláky, ale i jednoduché plátěné kalhoty, obyč trička, mikiny a pod.). Malinko domyslet jsem musela jen kapsy a náplety.


Těhotenská úprava je naprosto jednoduchá - stačí základ střihnout velmi bokový, vepředu jakoby až moc. A pas udělat z vysokého pružného nápletu. Náplet je pak možné nosit buď vytažený přes bříško nebo přehnutý na půl pod ním, případně na bocích mimo těhotenství.
Nohavice jsem udělala dole taky do nápletu, jsou hezky "turecké" :) A kapsy jsem jednoduše přišila ozdobným stehem. Aby byl dostatečně kontrastní, šila jsem dvojitou nití. Jednoduše nasadíte druhou nit na přídavný kolík. Obě nitě pak vedete stejnou dráhou, společně provléknete jehlou a šijete :) Druhá možnost je navinout nit na spodní cívku a  nasadit ji na stejný kolík vedle špulky s první nití.

Krásně jemný kojenecký plyš, ze kterého jsem tepláky šila, můžete koupit v mnoha barvách na www.batani.cz. Hodí se na miminkovské a dětské oblečení, mikiny a tepláky na doma... Náplet do pasu je koupený ve finském obchodě http://www.myllymuksut.com/ (nabízí překrásné bavlněné, bambusové a merino úplety a spoustu dalších látek, bohužel poštovné není zrovna levné a roste s množstvím objednaných látek). Kupovala jsem si 0,5 kg balíček kousků patentu, přišlo mi spousta krásných barev. Jen ta cena... :( V ČR můžete patenty koupit třeba na sijemdetem.cz, gabinka.cz, detivbavlnke.sk. Dobře poslouží také materiál zvaný finerib (je o trochu jemnější než patent), k dostání je třeba na batani.cz. Chce to trochu googlovat.

1 komentář:

  1. Milá Jitu, myslím, že tepláky jsou i z fotky tak pohodlné, že bych si je hned oblíkla...a to nejsem 2v1:-D Jsou super! Krásný týden!

    OdpovědětVymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.