úterý 1. prosince 2015

Adventní kalendáře

Máme tady prosinec a sním adventní kalendář. Loňský model se osvědčil, takže jsem nevymýšlela nic nového a jen vytáhla z vánoční krabice ty hotové. V letošním listopadovém blázinci mi to přišlo vhod.











V pytlíčkovém kalendáři mají letos děti modelínu a různá vykrajovátka a tvořítka (modelujou velmi rádi a od té doby, co nemusím hlídat, jestli Týnka v nestřeženém okamžiku nestrká kousky do pusy, je to i moje oblíbená činnost. Zabaví se tím oba spolehlivě minimálně na půl hodiny, vystačí si jen s mým povzbuzováním, nápady a chválením a já můžu chvilku pracovat vedle nich.
A v několika pytlíčcích jsou záchranářská vozidla k dřevěným kolejím z Lidlu. Loni Vojta dostal k narozeninám lidlové dřevěné silnice s autobusem a v kalendáři měl mj. různá autíčka, náklaďáky a další doplňky. Hrají si s nimi oba často a rádi, hlavně proto že okruh je poměrně malý a i Týnka ho dokáže postavit skoro sama. Oni jsou rádi samostatní :) Takže když letos měli v nabídce 3. verzi autíček, nebylo co řešit. Na Štědrý den tam bude vrtulník :)







No a v papírovém kalendáři letos není nic pro nás (na rozdíl od loňska), ale další dárečky pro děti, tentokrát ale spíš pro potěchu duše a ducha. Mají tam na každý den několik úkolů na kartičkách, které vytvořila Jana z blogu Z lesa. Mám od ní ráda skoro všechno. Děti mají vždycky dvě kartičky s nějakým malovacím úkolem (něco vybarvit, spojit, hledat rozdíly...) se zimní tematikou. Použila jsem loňskou i letošní verzi, obě jsou super. A třetí úkol je pro celou rodinu, vždycky nějaký nápad na společné tvoření, hru, nějakou blbinu nebo srandičku. Prostě nějaký nápad na společnou rodinnou aktivitu, hezky a netradičně strávený čas. Najdete je tady (a je to ten prví odkaz v článku).
Pokosím se během příštích dnů taky trochu dokumentovat, protože jsem z těch úkolů fakt nadšená a děti taky moc baví.

Dneska jsme měli za úkol povídat si o tom, jak se slaví Vánoce v jiných zemích. Nejvíc Vojtu pobavilo, že ve Švédsku nosí dárky slaměná koza, v Dánsku mají zase dva trpaslíky... Vyprávěli jsme si, že Židé neslaví Vánoce, ale Chanuku, a proč. A nejdivnější mu přišlo, že třeba v Indii většina lidí neslaví Vánoce vůbec. V naší rodině máme k Indii blízko, podílíme se tam na stavbě křesťanské školy a manžel tam čas od času jezdí, tak proto padl dotaz právě na Indii.
Když jsem včera kalendář chystala, přišly mi některé náměty dost praštěné. Ale myslím, že když překonám to dospělácké v sobě, bude to super a všichni si to užijeme. už se těším. Možná víc než děti :)

A abychom nasytili i ducha, máme v každé obálce taky nějaký biblický verš. Jsou vybrané tak, aby postupně poskládaly celou vánoční zvěst o narození Božího Syna. Najdete je k vytištění tady.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.