středa 12. října 2016

Háčkovaná deka z vlnek

Snad nejdelší kontinuální projekt v mém životě je konečně hotový :) Tedy, hotovo mám už někdy od začátku září, ale definitivně hotovo je až teď, když už mám deku i vyfocenou :D začala jsem někdy v červnu a tajně (a dosti naivně) jsem doufala, že ji stihnu ještě před tím, než se Edík narodí. Skoro jsem to stihla :D

Háčkovala jsem skoro každou volnou chvíli (tak 3x do týdne...) a po pravdě jsem to brala ze všeho nejvíc jako cvičení ve vytrvalosti. Jsem od založení nakopávač. Mám neustále milion nápadů, snadno se nadchnu pro tisíce blbin, ale málo co dotáhnu do konce. Tohle jsem ale dotáhnout chtěla a jsem na sebe hrdá. Počítala jsem to a na dece jsem strávila takových 80 hodin. Nejsem zrovna rychlík, no...






Deka má rozměr cca 80 x 110cm, háčkovala jsem z merina od Vlnapu (kupovala jsem na Pletánkách) a spotřebovala jsem necelých 5 klubek od každé barvy. Není to zrovna levná záležitost... Ale tak už to s tím mým tvořením prostě je. Vyrábím věci, které jsou ve výsledku mnohem dražší, než kdybych si je měla koupit v obchodě. V mém případě šití, pletení a háčkování rozhodně není cestou  finanční úspoře. Ale utěšuju se tím, že šetřím za budoucího psychiatra :D

Deka je hrozně příjemná. Merino nekouše,je měkké, poddajné a krásně hřejivé. Deka opravdu zahřeje, i když na to na první pohled nevypadá. Je ale poměrně těžká. Podle spotřeby klubek skoro tři čtvrtě kila :) A já si moc užívám ty klidné barvy, d kterých postupně ladí miminkovský kout. Časem ukážu víc :)

A ještě odkaz na návod - háčkovala jsem podle Evulekotule, ale moc se mi líbí i verze z blogu Pilgrim. Tam je moc hezky vidět i řešení bočních stran deky, se kterými jsem se jako totální začátečník a samouk dost natrápila a zbytečně jsem si zkomplikovala život (a přidělala několik hodin práce se zapracováním cancourků).

7 komentářů:

  1. Je krásná :-) A těch 80 hodin, uff. To je opravdu megaprojekt a především pořádná dávka trpělivosti. Jsi opravdu dobrá, že jsi to dala!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, taky si tak připadám :D
      Cítím v poslední době, že potřebuju pracovat právě na vytrvalosti a důslednosti sama vůči sobě, abych neopouštěla věci po opadnutí prvního nadšení. Tak tohle je pro mě důkaz, že to jde :)

      Vymazat
  2. Moc se povedla! Já jsem háčkovala dcerce taky deku, ale jen jednobarevnou a střídala jsem pouze dva dlouhé, dva krátké sloupky... A stejně jsem to nestihla než se vyklubala a ještě si asi dva měsíce počkala, od jara ji vozíme v kočáře prakticky pořád... Ta tvá je ještě krásnější, ale neumím si představit, že se do něčeho takového pouštím znovu. I když začla jsem rodinnou deku do obýváku k televizi, ale ta je dávno někde zašouplá, možná pro vnoučata :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uffff, tak rodinnou deku bych nedala. To by mě švihlo :D

      Vymazat
  3. Deka je moc krásná, moje oblíbená barevná kombinace. Taky jsem ji Olivii dělala, já jsem ale většinu deky udělala za jeden víkend. Až ji nafotím, hodím ji na blog. Už se chystám na stejný vzorek pro deku pro dospělé, akorát netuším, co za materiál použiju, protože to Merino od Vlnapu je opravdu nákladný tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :)
      Teda, za 1 víkend, to obdivuju. Já u ničeho dlouho nevydržím, dělám vždycky po kouskách. Já i obyčejnou čepičku dělám minimálně týden... :-/

      Vymazat
    2. Mám super zkušenost s vlnou Dolphin Baby-Himalaya, na dětskou deku stačí 6 kubek a na klasickou velkou, kterou jsem právě začala, mi vychází cca 14 klubek. Deka je úžasná, heboučká, prostě šudlina :)

      Vymazat

Děkuju za návštěvu a za komentář :)
Všechny reakce mě moc těší a podle možností se snažím i odpovídat.